Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

angående ilska

Skrivet av Annle
fortsättningen på diskussionen längre ner om det är ok att skriva arga inlägg här, bli arg på expediter i affärer , om man kommer någon vart med att bli arg etc.

Varför diskuteras bara feministernas ilska? Varför diskuteras det inte om det är ok att män gör aggressiva inlägg mot feministerna härinne, män som skriver arga debattartiklar om feminister etc?

Intressant, för tom vi feminister härinne diskuterar mest vår egen ilska. Givetvis vet vi ju att kvinnors vrede är mindre tillåten i vårt samhällen än männnens; män är "heligt förbannad och slår näven i bordet", kvinnor är "hysteriska ragator", "har mens" eller varför inte "manshatare".

Dessutom tycker jag mig se en tendens att de män som själva skriver mest aggressiva inlägg här och på Papsnack, är de som mest höggljutt klagar över de aggressiva oresonliga feministerna.
Svar på tråden: angående ilska

Fel! Fel! Fel!

Skrivet av  Sportbil
Om du med "de män" syftar på mig så utmanar jag dig att hitta ett endaste inlägg där jag använder det språkbruk och den ton som "den ilskna feministen" gjorde i inlägget nedan. Jag är mycket mån om att följa Snackreglerna och respekten. Tyvärr tycker jag istället att ditt inlägg luktar misstänkt som FF-socialitet, (i motsats till homosocialitet). Har tyvärr förstått att FF-socialitet är något bra önskvärt och där allt tolereras i namn av kampen mot patriarkatet.
Våga säga ifrån på övertramp till såväl kvinnor som män istället!
 

jag tänker inte leta igenom...

Skrivet av  Annle
... 20 sidor tillbaka för att hitta var du har varit aggressiv och ahft en otrevlig ton, jo en kommer jag på på rak arm genusteorier är ovetenskaplig flum eller var det snömos.
Var inte så förbannat konspiratorisk, om jag skriver att jag tycker en del män skriver i en otrevlig ton härinne så är det för att jag har upplevt det så. Jag har blivit illa berörd av ett antal inlägg från uppretade män härinne (och tonen på Pappsnack ska vi inte tala om).
Menar du att jag skulle vara oärlig, att jag skriver om otrevliga inlägg här för att stödja FF(på vilket sätt är det ett stöd), fast jag själv inte har läst några sådana inlägg?
 

Men varför denna

Skrivet av  vi är många...
ständiga paranoia? Rättshaverivarning på dig Sportbil!
 

Kan man inte få debattera allt möjligt?

Skrivet av  Tilia
Jag tycker nog att vi har diskuterat mäns olämpliga inlägg en hel del på sistone...
 

Artiklar från Familjeliv