Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Åhhh, blir såå arg! (långt)

Skrivet av Jensan
Läste idag i SvD en insändare från en som kallar sig "Ambrosius St.Novius" som även tidigare skrivit insändare som verkligen visar vilken mansgris han är! Idag skrev han bl a: (insändraren handlade om att män skulle sträcka på sig och våga vara män)"Låt mig här avsluta med fördelningen i Nobelpris, fördelningen av toppoäng i högskoleprovet, fördelningen av toppchefer i näringslivet, resultat i schack, motorsport, flygning,och förmågan till fickparkering. Förklaringen är inte politisk, den är biologisk: kvinnans 150 miljarder färre kopplingar mellan hjärncellerna! Och ni feministgubbar: Sträck på er och våga vara män! Det är ändå inte er som kvinnorna suktar efter, men kanske kan ni åtminstone återfå något av barnens respekt."
Ja, inte suktar jag efter en karl som denna det är då ett som är säkert! Skulle aldrig i livet byta ut min underbare "feministgubbe" mot en självgod, uppblåst, mansgris!
Svar på tråden: Åhhh, blir såå arg! (långt)

Ha!

Skrivet av  SofiaB
Han har aldrig sett mig fickparkera! :-)


(Och för övrigt hade jag nog fått frispel själv om jag läst hans insändare... Nåja, patetisk är nog vad han är, och rädd för konkurrensen...*s*)
 

Finns sånna fortfarande?

Skrivet av  Raggsockan
Jag har liksom lite svårt att ta det på allvar, när det är _för_ tokigt. Ja, ja, de små liven, nu sitter han och fnissar och hoppas att det retat upp folk rejält. Nästan lite rart, som en busig småkille.Jag får nog skärpa mej, klart man ska bli arg. Men det är liksom lite för töntigt...
 

Som minman brukar säga:

Skrivet av  Veronica
"Hade biologisterna talat om ras istället för kön hade de aldrig fått offentligt utrymme, men nazister är de lik förbannat."

Jag blir en blaning av superarg och småfnissig - att det finns sånna gubbar (och tyvärr också gummor).
 

Mycket bra sagt av din man, Veronica!IMT

Skrivet av  Cayenne
 

Honom...

Skrivet av  Agneta H
...har jag också läst insändare och jag tror att jag någongång svarat på hans insändare och fått svar tillbaka. Först trodde jag att det han skrev var skämt men han verkar mena allvar. Men man får ta honom med en nypa salt!
När jag läser ngt av honom så inser jag hur bra jag har det som har min underbare make!
 

Artiklar från Familjeliv