Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Allis (och alla andra också för den delen)!

Skrivet av Johanna R
Tack för alla uppmuntrande kommentarer! Va glad jag blir! =) Kul att veta att i alla fall någon uppskattar det jag gör. I skolan suckar alla bara och skakar på huvudet.

Jag tyckte att det där med att skriva på debattsidan i DN lät bra, men vet inte riktigt hur man gör när man kontaktar dem. Mejlar man först vad det handlar om och hör efter om de är intresserade, eller skriver man först en artikel som man sedan skickar in och sen får man se vad de gör med den?

Sen ska jag mejla Birgitta Olsson, och kanske även Belinda Olsson eftersom hon skrev en kolumn om min skola i höstas. Men det får bli nästa vecka. Nu ska jag packa, åker till fjällen i morgon. Må väl!
Svar på tråden: Allis (och alla andra också för den delen)!

Till en aningens mindre

Skrivet av  Allis
lokalblaska skickade jag bara in debattinlägget samt tjatade ett par gånger för att det skulle tas in.

DN är ju däremot en stor tidning har rätt tuffa krav på debattinlägg. Därför skulle jag nog råda dig att ringa dem först, Mats Bergstrand heter den som är ansvarig debattredaktör. Mailadressen är [email protected]

Det du kan trycka på är att du kan beskriva skolvärlden på ett helt annat sätt och ur ett annat perspektiv än vad vuxna gör. Du kan kanske föreslå att du skickar en kortare text först (mindre jobb för dig ifall den inte anses passa). Om de skulle vara alldeles tvära och ointresserade kan du gott kasta en berömd fråga och be dem förklara hur en femtonåring ska agera för att nå förändring. Fast jag tror och hoppas att de kommer att tycka att det är en mycket bra ide!

Ha en riktigt välförtjänt fjällsemester!
 

Ha det mysigt, J!!!!

Skrivet av  Gladius
Vi hörs vidare när du kommer tillbaks, om inte du hopper in på chattat senare under kvällen =)
 

Happy Holiday, gumman

Skrivet av  ärtan
det har du förtjänat!
 

Kom på två böcker under hemresan idag

Skrivet av  Gladius
Lord of the Flies - William Golding
Heart of Darkness - Joseph Conrad

Båda vore väldigt intressanta att recencera utifrån feministiskt perspektiv, nu att jag tänker efter, särskilt LoF.

Ha det!
 

Ha det härligt! (imt)

Skrivet av  AnnaMaria
.
 

Ha det så bra!

Skrivet av  Cecilia
Hoppas du får det härligt i fjällen! Låter jätteskönt!
 

Tack allihopa!

Skrivet av  Johanna R
Jag ska försöka att inte bryta några ben. Ha det fint allesammans!
 

Artiklar från Familjeliv