Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

aaaahrg...varför gör jag såhär??

Skrivet av cath
kan inte låta bli att kolla på idiotfilmen från helvetet; "flickor, kvinnor och en och annan drake" av galningen rigmor robért. jag har sett den förut, men kunde inte låta bli att sätta på den när jag ändå hade den framme...bläääh!!
"sexualiteten har sina rötter i biologin (- - -) men idag lär sig flickor att aktivt ta för sig, och det kan vara skadligt (---)" osv osv.
oooj...glömde att flickor ska vara passiva och vänta på att bli upplockade av drömprinsen...att jag aldrig lär mig.
undrar för övrigt hur hon tänker sig att lesbiska flickor gör. sitter passivt och väntar hela livet?? tittar på varandra och...sitter kvar och väntar på...drömprinsen..?
förlåt, det här inlägget var inte alls särskilt viktigt, men jag är så uppretad (självförvållat, jag vet. jag ska inte kolla på den där skiten mer...) och ville bara avreagera mig.
Svar på tråden: aaaahrg...varför gör jag såhär??

Var hittar man den?

Skrivet av  KarinD
Har inte sett men hört talas om denna film, speciellt i samband med att den släpptes.
Skulle gärna vilja se den för att kunna bilda en uppfattning om vad denna Rigmor faktiskt säger.
Var kan man få tag på den och finns det någon bra site om henne?

Nyfikna Karin
 

Näää...

Skrivet av  Jensan
säger hon verkligen att det är skadligt för flickor att ta för sig?! Det var det dummaste!
 

You bet!

Skrivet av  Allis
Rigmor har verkligen fattat galoppen för se vi små lesbianer äro för evigt förvisade till passivitetens mörker. Vi sitter som små gapande fiskar och glor på varandra dagarna i ända. När vi inte drömmer om en karl i smyg hahahaha! Som vi ändå hatar eftersom det gör ju alla flator rajraj...

Det är så UNDERBART när heterofila pellejönser kacklar loss om det som de rimligtvis inte har en susning om, om inte annat så avslöjar deras ignorans hur lite de egentligen vet. Se det såhär, samtliga lesbiska kvinnor borde ju vara levande bevis på att Rigmors teorier haltar. Vill du ha ytterligare allergiattacker rekommenderar jag dig boken Han och hon, födda olika. Den är ett mysterium.

Jag försöker lära mina ungar att de ska p-r-a-t-a med varandra, samtal är sällan lyckat om endera parten lärt sig att bara sitta och glo. Det är rimligtvis något som gäller alla, oavsett kön eller sexualitet. Jösses, det måste väl tom hon fatta?
 

wow, jag rusar...

Skrivet av  cath
...för att skaffa Han och hon, födda olika. måste bara införskaffa samtliga alster av John Gray först; speciellt boken om sexualitet är ju bra. den boken där homo och bisexualitet öht inte existerar. se det finns bara heterosexualitet i hans värld...på venus och mars.
å andra sidan får han med så mycket sjukt bara om heterosexualitet i sina böcker, så kanske jag ska nöja mig och sitta (passiv) som en snäll flicka och sluka det han säger om detta.

jag nämnde någon gång tidigare här hur jag bråkat med mitt lokala bibliotek; böcker som behandlar feminism får man införskaffa någon annanstans, men på hyllan för _vetenskap_ finns samtliga av john grays verk.
hurra hurra. det går utför med världen.
 

Det är iofs en hel vetenskap

Skrivet av  ärtan, förundrad
att försöka lista ut hur i hela fridens namn den annen är funtad... men för det ska han ju inte ta plats från seriös feministisk forskning. Mänskan är ju för böveln MUNK och har som sådan levt i mer än ett decennium. Var det då han kom till sina insikter?
 

Är John Gray munk?

Skrivet av  Absolut-ist
Va? Jaha. . .

Men det diskvalificerar honom iofs inte från att veta något om hur relationer fungerar. Det säger jag trots att jag spottar på hans sk "insikter".

Men hans intressen är nog mest ekonomiska. För att fatta hur han är funtad måste man fatta hur "the american dream" är funtad :)
 

Korrektion - han VAR munk

Skrivet av  ärtan
men numer är han såviss jag vet gift? Kanske missat nåt. Såg honom på Oprah för evigheter sen, sedan dess har jag inte ansett honom särdeles intressant.
 

Begär flyttning av böckerna till skönlitteratur

Skrivet av  Absolut-ist
De SKA inte stå på den hyllan. John Gray har köpt sin PhD på postorder - det tog 2 veckor att få den.

Precis som man inte får sälja hallonsaft på apoteket som cancerbotemedel så kan man inte heller tillhandahålla Gray som annat än harlekinlitteratur.

Jag tror att biblioteken har centrala förhållningsregler, och som kommunal inrättning måste de hålla sig till dem. Kolla om du orkar!
 

jag sitter här och *skrattar*

Skrivet av  Lena M
"Han, hon, födda olika" läste jag i ett överilat försök i att lära känna "andra sidan". Allis, din recension är den bästa jag har läst hittills. "Den är ett mysterium". Jag fattade ingenting av den boken. Den är helt ologisk.
 

:)

Skrivet av  Absolut-ist
Du får min recension på tisdag nästa vecka
 

Artiklar från Familjeliv