Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Angående sminktiden längre ner...

Skrivet av P-nilla
Det var jag som uttryckte mig lite sluddrigt, jag råkade nog säga att jag inte ville kliva upp en halvtimme innan bara för att sminka mig, men det stämmer till viss del, Inte att det tar en halvtimme, men om jag ska sminka mig så måste jag vänta tills ögonen vaknat ordentligt. Jag är en sjusovare som ibland börjar jobbet halvsju på morgonen. Då kliver jag upp, tvättar av mig, slänger i mig en smörgås och ett glas jos och är utanför dörren efter en kvart, då är mina ögon fortfarande grusiga av nattsömnen.
Ska jag sminka mig så ska jag till att börja med ha linser på mig, jag har nämligen glasögon på jobbet och om jag ska se hur sminket hamnar i mitt ansikte så måste jag ha linser på mig, då måste jag gå upp en halvtimme innan linserna ska in så mina ögon hinner andas innan och sen ska jag efter att ha varit uppe en halvtimme innan jag vanligtvis går upp ställa mig och sminka mig, på högst fem minuter.
Jag sminkar mig alltså inte i en halvtimme, men nog måste jag gå upp en halvtimme innan för att kunna sminka mig.
Svar på tråden: Angående sminktiden längre ner...
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv