Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

att kasta skit

Skrivet av flickmamma
ärtan, man kastar inte bara skit för att man har en åsikt som inte överensstämmer med din.

du skriver att det är samma skit som alltid kastas över er, men vilken slags skit kastar du över de som inte anser att du har den allena rådande sanningen?

Istället för att ta till sig vad andra tycker så är det mycket lättare att anse att de kastar skit, mycket moget.
men vi har nog inget att säga varandra för jag tänker inte uppfostra min dotter på bekostnad av min och inte tvärtom heller!
Svar på tråden: att kasta skit

på bekostnad av min son ska det stå

Skrivet av  flickmamma
.
 

Jag citerar dig:

Skrivet av  ärtan
"Skillnaden är väl den att jag är för jämställdhet, gillar olikheter, men avskyr när kvinnor, som här på FF, blir undervärderade hela tiden.
Här skrivs spaltmeter om de stackars kvinnorna som inte kan tänka själv utan blivit nertryckta i någon antifeministform sen barnsben! och skulden lägger vi männen-de som har makten, kan vi bara ta ifrån männen makten så blir allting bra!!
feminister försöker med all kraft få alla kvinnor att tycka som de, tyvärr förlorar det mycket kraft, för vem orkar hela tiden ta till sig att man aldrig har valt själv utan allt är påtvingat, att välja ett typiskt kvinnligt arbete gör man av tradition bla bla bla"

Detta är vad vi får höra hela tiden när vi påtalar de orättvisor som faktiskt existerar i dagens samhälle. Jag upprepar mig när jag säger att dessa orättvisor är bevisade gång på gång, i lager på lager, och numer är den kunskapen till och med accepterad av riksdag och regering.

Förklarar för mig hur vi ska kunna bekämpa ojämställdheten om vi inte får prata om den verklighet vi alla lever i, eller har du ingen lust med det heller?

Jag kan inte ta till mig vad du tycker för du vägrar säga vad det är du har för åsikt om förhållandet mellan könen och vad som är kvinnliga egenskaper. Det innebär att du vägrar redogöra för dina åsikter, men tar dig rätten att kritisera feministers åsikter? Det är ju inte så särskilt konstruktivt och det leder oss ingenstans i den här debatten.
 

Det är kul att vara kvinna!

Skrivet av  Ellell
Men det är inte kul med fördomar. Jag blir faktiskt fortfarande upprörd när jag hör dessa fördomar mot ex vis feminister. Det du har gjort är att klampa in på FF och kritisera någon slags fördom som du har om feminism. Det kallar jag inte att ta till sig vad andra tycker, eller vad säger du själv?
 

Artiklar från Familjeliv