Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Allis - har du ngt expertutlåtande?

Skrivet av Tilia
Jag läste om en ny film om sex för högstadiet - Love boogie. Har du sett den och är den bra?

Jag har för övrigt noterat din svaghet för dukrullar och krustänger ;-), jag och maken brukar använda brodyrbågen som den ultimata symbolen för den underdåniga hemmafrun. Annars har jag världens mest otroliga dukrulle i min ägo, med röd sidentråd flätad runtom och tofsar - den ser ut som en marskalkstav från Napoleontiden, en dyrgrip!
Svar på tråden: Allis - har du ngt expertutlåtande?

Dukrullar och filmer

Skrivet av  Allis
I ämnet dukrullar hävdar jag med bestämdhet att ett expertutlåtande kan avges från undertecknad - ta vara på tofsen :O)))! Hittade en liknande med broderade initialer daterad 1941, den brukar jag ofta dregla över. Däremot raserades min världsbild av dina teser om brodyrbågen. Hälsa maken att om det stämmer så känner du en tvättäkta hemmafru, jag har fler än jag behöver *tihi*. Sista loppisrundan resulterade i en otrolig låda med sextiotre brodyrdockor och ett par bågar, försökte gömma den lite snyggt i pysselrummet innan den ilskna hälften hann se. Dessvärre är hon snabb som attan och frågade stillsamt när vi skulle öppna affär. Lägenheten är enligt henne belamrad av pyssel. Å andra sidan upptas halva vardagsrummet av hennes märkliga datorer med diverse tillbehör så det går väl på ett ut.

I ämnet Love boogie kan jag inte hjälpa dig, har också läst om filmen men inte sett den. Tänkte försöka få tag på den och samla ihop ett gäng ungar som får komma med expertutlåtande - ofta är det ju så att det vi gamlingar tycker är toppen gäspar de åt och vice versa. Vi har tex en broschyr som FHI givit ut (kör säkert i sommar), jag tycker att den är aptrist medans ungarna garvar glatt åt den. Lovar återkomma med rapport när de riktiga experterna avgivit domen. Någon annan som har sett den?
 

Artiklar från Familjeliv