4-barnspappa och alla andra |
|
Skrivet av | Varför så arga? |
Jag tycker också att stämningen härinne ofta är aggressiv snarare än varm med mera. Vad vinner vi på att leka småfascister och berätta för andra hur en slipsten ska dras som i inlägget nedanför där P-nilla säger att hon inte vinner något på att vara spydig och sarkastisk........ Det enda man vinner på det är att spä på fördomar som- orakade sura feminister- dvs att folk vill slå tillbaka när de kännt sig överkörda. Precis som i sandlådan om någon tycker sig vara den som äger pärlorna och någon annan är svinet- inte sjutton leks det i gladan ro och i samförstånd utan då blir det bråk och låsta positioner. Kom igen. Vi borde väl vara smartare än så här. |
|
Svar på tråden: 4-barnspappa och alla andra | |
|
|
Det spelar ingen roll |
|
Skrivet av ärtan | |
vad vi än skriver så är något alltid fel. När vi åberopar forskning så är den fel, när vi berättar om kvinnojourernas trettioåriga erfarenheter så är det fel, när vi berättar om vad vi själva har upplevt så är det fel. Och till råga på allt så gör vi alltid fel iallafall och så spär vi på folks fördomar om oss. Vad har du för konstruktiv lösning på problemet? |
|
jag röstar på |
|
Skrivet av o1y | |
att vi rakar oss. Eftersom det är det som skiljer oss från resten så är det nog där det sitter... | |
|
|
Ja, vi kan raka oss på huvudet |
|
Skrivet av ärtan | |
och bli lesbiska feministskins! DET vore väl ett schysst partytrick??? | |
ja! :) *imt* |
|
Skrivet av o1y | |
*hurrar* |
|
Skrivet av Frk Marmelad | |
Jag kom just ut från duschen där jag - just det - rakat både ben, armhålor och bikinilinje. Är jag godkänd *S*? | |
|
|
Nej absolut inte! |
|
Skrivet av ärtan | |
Nu är du ju inte konsekvent! *skrattar hysteriskt* |
|
klart du är godkänd |
|
Skrivet av o1y | |
härmed kan du nämligen inte vara provokativ eller rabiat. De åsikterna sitter ju just i kroppsbehåringen. Varför skulle så många andra annars ägna så mkt tid åt att ta bort det?! | |
Fullständigt utbuad alltså |
|
Skrivet av Allis rajraj | |
LÅnghåriga lesbianer med fläckvis hår annorstädes får alltså inte vara med??? Gud, mitt liv är slut. | |
|
|
*jublar* |
|
Skrivet av Frk Marmelad | |
Jag är en icke-provokativ om än icke-konsekvent rabiat feminist kanske? Känner mig något förvirrad, men det kanske är helt normalt *S*. | |
Allis |
|
Skrivet av o1y | |
om du har fula skor och enbart är iförd kläder från en herrklädesaffär inköpta senast -95 så kan du få dispans. Om du inte passar in i den mallen så finns du nog inte... | |
:::::: |
|
Skrivet av Allis | |
Och därmed blev jag osynlig. Nej vänta! Jag har en hel hoper indiska klänningar, är inte det ett säkert tecken på galna feminister? | |
|
|
Allis |
|
Skrivet av o1y | |
nja... kanske om du ger upp den där lespiska grejen. Då duger det med bara klänningarna. Annars är det kalt huvud som gäller alternativt manskläderna. Eller förresten. Är du rödhåring? Då duger klänningarna gott. Iallafall om du är osminkad. |
|
Några fel, några rätt |
|
Skrivet av Allis | |
Jajamensan, äkta pippirött långt hår, inga runda brillor dock. Passar osedvanligt dåligt i kostym så jag får väl bli en wanna-be då....snyft! | |
jaja |
|
Skrivet av o1y | |
men det kanske finns hopp för dig senare... Vi kanske kan ordna någon form av dispans från världspolisen? | |
|
|
Ja om du ville vara så snäll |
|
Skrivet av Allis | |
och ordna ett sådant? Har länge letat efter ett där det står varsågod, här är din inträdesbiljett tll den övriga fullvärdiga befolkningen *lite ironi där på kvällskvisten* Nu ska jag nynna we shall overcome, kasta palestinasjalen på hyllan och sussa. Tack för en trevlig chattstund och kram på dig! |
|
En konstruktiv sak |
|
Skrivet av Allis | |
är att tex inse att argumentation i sig har många sidor. Kanske är det så att debattsajter som har en viss inriktning drar till sig både nyfikna, entusiaster och rena antagonister. Jag tror nog att de flesta tycker att det är trevligt med nyfikna frågor, oavsett vad det handlar om. Entusiaster delar väl erfarenheter och inspirerar varandra oavsett inriktning. Det som däremot är lite märkligt är varför den som öht inte sympatiserar med en viss sak ÄNDÅ känner ett inre tvång att gasta. Jag tror inte att det skulle vara fruktbart vare sig för mig eller skribenter på kristet/ap/hemmaföräldrar om jag gick in och skrev något som sablar hela deras ideologi. Och varför skulle jag? Vad vinner jag personligen på det? Tänkte på tråden från Tilia nedan, jag tycker att det är roligt när någon skriver om förebilder, tipsar om böcker eller kanske bara goda råd i allmänhet. Kan man inte försöka se det positiva i det? |
|
Jo, det var det som var meningen |
|
Skrivet av Tilia | |
men det passade ju inte heller.... | |
|
|
Precis! |
|
Skrivet av Cissi | |
Klassisk härskarteknik. Damn if you do, damn if you don´t. Tänk att det alltid är så svårt att skåda igenom tills någon annan ser det. Puss för Berit Åhs! | |
har du de där |
|
Skrivet av Mirre | |
härskarteknikerna nedskrivna i datorn måntro? Eller länk till? Jag har läst men glömt. Vore trevligt att friska upp minnet. | |
Here you are: |
|
Skrivet av Cissi | |
1. osynliggörande 2. förlöjligande 3. undanhållande av information 4. dubbelbestraffning (damin if you...) 5. påförande av skuld och skam |
|
|
|
tack tack!(imt) |
|
Skrivet av Mirre | |
s | |
Anledningen till mitt inlägg |
|
Skrivet av P-nilla | |
Jag är en sån där mes, en fullständig mes. Jag ser folk bli fel behandlade pga kön och vill säga till men törs inte. Jag jobbar på ett ställe där jag blir mer eller mindre förlöjligad när jag säger vad jag tycker. Jag kan bli vansinnig när jag hela tiden har en osynlig munkavel över min mun. Jag kokar mer eller mindre av irritation när det kommer till en hel del saker och eftersom jag är en sån tönt och bär det inom mig hela tiden så när det kommer ut så blir det en sur galla av alltihopa. Det jag försökte säga här nere är att det är som pärlor till svin. Jag kokade till och spädde galla över en expedit, och det jag ville säga med det var att det var ändå ingen ide eftersom han inte fattade vinken. Han iggade mig inte, han fattade inte vad jag menade, det syntes på hans ansikte för det fanns nästan frågetecken i hans ögon. Nu kan jag tillägga att det jag sa till expediten var mildare än det jag skrev här, i alla fall vad jag kan minnas. Jag satt och försökte komma ihåg vad jag sa, men nu när jag läst det efteråt så ser jag att jag var snällare i affären, jag är alltid snällare än vad jag vill låta och många gånger när jag säger ifrån så är jag argare än vad det låter. Det enda jag ville säga var att jag fick ett utbrott som svischade över huvudet på killen, så då kändes det lite onödigt. Men du förstår säkert inte vad jag menar ändå! Nu orkar jag inte läsa igenom eftersom jag varit vaken sedan 5 och känner mig ännu mer irriterad nu så om det är fel och det misstolkas denna gång så skiiiiiter jag i det! Godnatt! |
|
Vad är det som är så kul |
|
Skrivet av Varför så arga? | |
så att ni måste raljera och ironisera över mitt inlägg. Vill ni bli tagna på allvar så får ni kanske börja ta andra på allvar. Hur mycket gagnar ni verkligen oss kvinnor när det verkar vara samma gamla trötta patriarkaliska maktstrukturer som ni själva ägnar er åt. |
|
|
|
Första halvan |
|
Skrivet av | |
av ditt inlägg kan jag hålla med om. Just här har du en poäng faktiskt. | |
Mycket bra |
|
Skrivet av AAAA | |
Det är ofta skribenter här inne gör sig "lustig" över andra, vilket bara medför att de själva blir mycket mindre trovärdiga och intressanta! | |
Tydligen är det väldigt intressant här |
|
Skrivet av BBBB | |
För varför skulle annars människor ständigt komma hit för att provocera? | |
|
|
varför |
|
Skrivet av AAAA | |
tolkas allt som provocerande? Det är så synd om alla feminister som tycker att de blir ifrågasatta men de tänker inte på att de själva ifrågasätter alla andra hela tiden ;) |
|