Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Angående tjejgrupp

Skrivet av Lena M
För minnesgoda läsare vill jag bara meddela att mitt problem med min dotters lärare är mycket mindre nu. Styrkt av era kloka ord här på FF beslöt jag att ta be om ett nytt möte med läraren trots att det första slutade i katastrof och konflikt. Denna gång förstod hon mig! Hon förstod att det var viktigt att inte problematisera flickornas beteende, hon förstod att det kan finnas någon som känner sig utpekad som orsaken till hela gruppen tillblivelse, hon förstod att även pojkarna behöver ha samtalsgrupper och ska sätta igång med samtal för pojkarna också.

För er som inte hängde med nu, och vill ha mer information, drar jag gärna hela bakgrunden igen, men jag orkar inte göra det om ingen är intresserad.
Svar på tråden: Angående tjejgrupp

Glad att höra det!

Skrivet av  Helena
Visst är det stärkande att det faktiskt GÅR att komma framåt i diskussioner. Det finns hopp om mänskligheten alltså.

Om du själv minns mitt långa inlägg om hur föräldraengagemang och avsättning för detsamma fungerar i min sons skola, så kan jag berätta om att det INGENSTANS i skolans verksamhetsplan eller i pedagogernas egna visioner, stod ETT ORD om jämställdhetsarbete och motarbetande av traditionella könsroller... I läroplanen finns en rad eller två, men det räcker ju inte alls. I morgon har vi styrelsemöte och ska då börja jobba med visionerna. Blir spännande!! Och lite läskigt. TÄNK om jag får höra sånt som "men vi behandlar alla lika redan", "killar i trean bara ÄR såna" osv...
 

Risken är hög

Skrivet av  G
men stå på dig! Berätta gärna hur det gick!
 

Och din insats

Skrivet av  Allis
kommer att gynna alla elever, jättebra jobbat!