Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ännu mer om rakning

Skrivet av Settareh a.k.a Karin
Här har vi en till som inte rakar sig! Fast jag kommer ju från landet och i den lilla staden där jag bor brukar folk säga att "en behöver ju inte tvonget ta etter allt sånt dära som di där stockholmarna hittar på". Jag personligen tycker i alla fall att det är jättegulligt med solblekta hårstrån på sommarbrun hud! Tänker t ex på Evert Taubes visa om Maj på Malö, där den vackra Maj beskrivs som "blågögd och brun med små små fjun".
Svar på tråden: Ännu mer om rakning

Haha

Skrivet av  Ben-hår-lös
Men om man har svarta hårstrån och är oläckert vintervit då? Inte det vackraste jag kan tänka mig...
 

Men då är nog Annikas tips bra

Skrivet av  ärtan
flätor!
 

Något fel på blonda flätor då?

Skrivet av  Benhåra
xx
 

Nej

Skrivet av  ärtan
men det har jag ju heller inte påstått. Eftersom Karin inte är missnöjd med sina blonda ben så finns där ju ingen anledning att fläta ;o)

Gonatt på er alla hårfetischister, nu ska jag sova!
 

Senast jag var i Mammons tempel

Skrivet av  ärtan kämpar på
dvs Kicks kosmetik, så stod jag och velade mellan en förpackning benhårsblekningsmedel för 69 kr och en förpackning rakhyvlar för 19,50. Det blev rakhyvlarna. (Ärtan är snål!)

Jag har faktiskt nästan slutit fred med benhåren, men så lyckades jag iallafall inte. Nästa gång får det bli blekmedlet.
 

Själv har jag tid

Skrivet av  lyckligt lottad
för vaxning om en dryg timme... Jag VET att det är fåfängt och fånigt och allt det där men jag KAN inte går runt med håriga ben (mörka hår, bleka ben kan tilläggas). It gives me the creeps...