Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

analsex

Skrivet av analsextjejen
varför tjatar feminister så mycket om att analsex är dåligt och analsex är äckligt osv? jag tycker att det är jätteskönt!
Svar på tråden: analsex

nja.........

Skrivet av  Arigato
för min del har väl inte den frågan med min feministiska sida att göra.
Analsex mellan partners som är är i rätt ålder för det får väl bestämma själva.

För min del handlar analsexfrågan om barn som har analt samlag för att det är coolt utan att förstå vad konsekvenserna kan bli om man inte gör det på rätt sätt.

Vidare handlar det om att flickor på 13-17 år känner sig tvingade att ha analsex för annars vill killarna inte ha dem,så inte nog med att bli av med oskulden utan tankarna ska finnas på att man måste ha analsex för att räknas.

En kille på 17 år skulle minsann aldrig få komma i närheten av min rumpa,fumlande tonårskillar som bara tänker på att få komma till ställer till med stora skador på unga flickor som vill vara till lags.

Fast var tjatas det om analsex?
 

men du

Skrivet av  analsextjejen
tonåringar är väl inte dumma i huvudet? de kan nog sköta sig själva och bestämma om de vill ha analsex eller inte!
 

Sanning med modifikation....

Skrivet av  Arigato
tonåringar är inte dumma i huvudet näää,det är de verkligen inte.
Se bara på vår Johanna R (hoppas att det är ok Johanna?) inte kan hon väl beskyllas för att vara dum i huvudet.
Däremot är många tonåringar törstande efter att få bekräftelse.
Det kan yttra sig i allt mäjligt bla att gå med på saker man inte tänkt sig.
Vet många tjejkompisar som blivit av med oskulden som 14-åringar efter övertalning av en 19-årig pojkvän.
Faktum kvarstår att om man inte kan ha analsex på rätt vis så kan det orsaka stora skador.
Skador som är svåra att reparera.
Hur många yngre tonåringar tror du det är som använder glidmedel och kondom??
Väldigt få,tyvärr vet du varför??
Jo för de tycker det är pinsamt att handla och tänk om mor/far hittar kondomerna hemma.
Tycker du att man är mogen för analsex då?
Förvisso finns det även vuxna som tänker på detta vis men de får stå för sina egna handlingar.
 

vilken ironisk ton.

Skrivet av  analsextjejen
anser du att johanna är dum i huvudet? eller uppfattade jag dig fel nu?

för övrigt tycker jag att du har rätt. har inte tänkt så mycket i de banorna. tack.
 

näää..........

Skrivet av  Arigato
givetvis beskyller jag inte Johanna R för att vara dum i huvudet inga andra tonåringar heller för den delen.

Jag är en stor hejare och ett stort fan av Johanna R!!
*seriöst*
Ingen ironi alls!
 

Va? "tjatar feminister"....Jag har varit

Skrivet av  lyckligt lottad
med på den här sidan från början och kan inte påminna mig att analsex har diskuterats en enda gång....
 

har den här frågan...

Skrivet av  cath
...så himla mycket med feministiskt _föräldraskap_ at göra? om det nu är det vi ska foka på här inne.
 

Det har det väl?

Skrivet av  Annika60
Man kan ju kanske behöva tala om sex och samlevnad med sina tonåringar t ex.
Jag har inte så stora barn själv ännu, men snart så...
Jag ansluter till Arigatos svar: Ett par fullvuxna människors sexuella preferenser lägger jag mig inte i.
Däremot är det viktigt tycker jag att framhålla för mina ungdomar att de inte ska ställa upp på något de inte vill eller är mogna för.


 

jo, jag håller nog med...

Skrivet av  cath
...tyckte bara inte frågan var ställd på 'det sättet'. men annars håller jag med fullständigt.
 

varför

Skrivet av  ullebulle
tjatar de som tycker att det är så jävla skönt om det
hela tiden då???? Det är väl lika jobbigt det? Nä, om du själv tycker att det är jobbigt med folk som tycker på ett annat sätt än du själv kan du ju börja med att sluta med att tjata själv.....
 

Kalas för snuskbakterier (imt)

Skrivet av  Lilla kolibakterien!
-
 

Gör feminister det?

Skrivet av  Helena
Tänk, jag har aldrig blivit utsatt för nåt tjat i den vägen. Men jag är kanske för gammal och trist för att ha analsex:-)

Seriöst: det är ingen som påstår att analsex i sig är nåt dåligt vad jag förstår. Vad som verkar ha hänt är dock att analsex verkar ha blivit lika vardagligt som "vanligt" sex. Varifrån kommer idén? Det många menar är att killar/män tar intryck av de allt grövre p-rullarna och sen vill prova på diverse övningar. ÄR det verkligen så enkelt att stå emot påtryckningar om det inte känns bra? Det är vad som bekymrar mig...
 

Jag tycker int alls det är så....

Skrivet av  Hatshepsut
det handlar väl om att alla får göra sina egna val om vad de gillar och inte gillar.

Själv kan jag njuta av analsex i vissa lägen när jag är riktigt på "G" och sexet pågår länge. Sen är jag kanske inte en "riktig" feminist, vad vet jag.....
 

Här kommer lite sextjat hahaha

Skrivet av  Allis
Oja, jag tjatar mycket om både analsex, onani, hångel, förälskelser u name it. Förfärligt många vuxna pratar nämligen INTE om detta med sina barn, så därför dräller vi feministsexprofeter på skolorna.

Jag har jobbat med det här i rätt många år och faktiskt inte träffat någon av mina kollegor som sagt att sex mellan samtyckande parter är snubbigt. Däremot är vi hyfsat duktiga på att förklara saker och om det i sig uppfattas som snubbigt, ja då kanske det beror på att vi tolkar världen olika. Vad tror du?
 

Och en liten rekommendation

Skrivet av  Allis
RFSU gav för något år sedan ut ett häfte som heter analsexpraktikan. Språket i häftet lämnar mycket att önska men publikationen i sig gjordes för att upplysa vuxna hur analsex i sig går till. Det är ju bra om man lär sig lite mer om olika glidmedel så att ingen stoppar vaselin eller olja på snoppen (vilket gör att kondomen går sönder).

Själv är jag lite förvånad över berättelser om multipla orgasmer vid anal penetrering (tänker på andra berättelser, inte inlägget ovan). Att män kan få det är ju inte så konstigt med tanke på att deras prostata stimuleras, men kvinnor har ju ingen sådan. Att man sen får personliga kickar av olika former av sex är väl inte så förvånande men just det där med orgasmbiten får jag inte riktigt ihop. Diskuterade det med en sexolog på en konferens en gång och han sa att det var tekniskt omöjligt men att samtidig stimuli av klitoris förstås kunde göra att upplevelsen i sig resulterade i orgasmer. Hm, ja vi är väl alla olika.
 

Vad kul för dig!

Skrivet av  Jensan
Det som det eventuellt "tjatas" om är att man ska göra det av egen fri vilja, att det ska göras mellan vuxna människor som vet vad det är dom sysslar med och att det inte bör ingå i sexdebuten! Det som är _väldigt_ fel är att unga flickor och pojkar blir vilseledda till att tro att analsex är något man _måste_ ha för att ha ett bra sexliv...
 

Fel Forum

Skrivet av  Katjana
Vad har analsex med FF att göra???
 

HEEEEJ Katjana

Skrivet av  ärtan
det var inte igår! Välkommen tillbaka!
 

Hej tebaks

Skrivet av  Katjana
Är inne och fluktar med jämna mellanrum, men har kännt mig lite trött på debatterna här på senaste tiden. Kände att jag la ner myyycke energi på att förklara hur hjulet fungerar ;-)
 

Öööh hjulet

Skrivet av  buspärtan
va e de? Kan man äta det? Kan man byta namn på det?

Bara skojar! ;o)
 

Artiklar från Familjeliv