Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

"Stora boken om bilar"...

Skrivet av myself
Satt och funderade på om den kunde vara rolig att titta i för ungarna, men så förstod jag ju att den tyvärr inte passar dottern. Texten som ska beskriva boken börjar så här:

"Världen är full av bilar. De allra flesta är alldeles vanliga tråkiga fordon som man behöver för att ta sig till stan, simhallen eller lantstället. Men så ibland när man går på gatan glider det förbi en spinnande sportbil, en ljudlös elbil eller en oerhört lång limousine. Pojkar från 2 år och uppåt blir då alldeles till sig, de tappar hakan, dreglar och säger WOW! För dessa pojkar är Stora boken om bilar skriven...."

När vi är ute ropar våra barn i kör: "En sportbil, mamma, vilken häftig!"

Dottern är dessutom snabbast på att se alla intressanta bilar och också den som skriker högst.

Nu är jag så rädd att det är något fel på min dotter! Vad ska jag GÖÖÖRA?! (Obs! Ironi!)
Svar på tråden: "Stora boken om bilar"...

Kan det vara sant???

Skrivet av  H-n
Jag häpnar faktiskt!
 

Min dotter fick

Skrivet av  omak
"min första bok om tunga fordon", av några kompisar till mig, när hon föddes. Sambons föräldrar undrade om jag inte blev sur över en så dum present. Jag tycker den är toppen och längtar tills lillan blir stor nog att uppskatta den.
 

bil-lek

Skrivet av  Demeter
i dubbelbemärkelse kör vi:
När vi ska åka en bit bestämmer vi att vi får välja en bil bland dem vi möter och när vi kom fram ser vi vem som fick den coolaste...
man fåår bara välja en gång och inte byta, och har man ingen valt när vi är framme har man förlorat.
Dotter älskar att spana in coola bilar...
;-)
 

Bilar

Skrivet av  Protan
grävskopor, lyftkranar och traktorer har väl alltid fascinerat små barn, flickor som pojkar.
 

Artiklar från Familjeliv