Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ångrar mig

Skrivet av Kvinnlig AFS-medlem
Jag har som princip att inte gå in i "andras" snackgrupper och bråka eller ifrågasätta. Kunde inte låta bli (se längre ner) när jag av en slump kom in hit och fick syn på att ett inlägg handlade om AFS där jag är med. Ångrar mig nu.
Sarah, vi antifeminister blir lika frustrerade och uppgivna som er feminister. Men det är bara att acceptera att hur bra argument man än tycker att man själv har, så är det näst intill omöjligt att övertyga och omvända någon med totalt motsatt uppfattning. Det är dömt att misslyckas. Men det behöver inte betyda att man inte kan föra en intressant och givande diskussion.

Ber om ursäkt för mitt inhopp!
Svar på tråden: Ångrar mig

Jag har försökt.

Skrivet av  Sarah
Med dem som håller på att diskutera därinne nu går det inte att föra en intressant och givande diskussion. För mycket självömkan och verklighetsförnekelse liksom.
Många av åsikterna förstår jag, men namnet är som en käftsmäll.
Jag har lyckats ta mig därifrån nu.
 

Håller delvis med dig

Skrivet av  Kvinnlig AFS-medlem
Diskussionerna på AFS-forumet har haft en tendens att spåra ur lite den senaste tiden. Jag tycker bland annat att det kan bli lite väl otrevlig ton emellanåt (från båda hållen). Och självömkan är aldrig kul.
Förstår naturligtvis att du inte gillar namnet :-)
 

Vad...

Skrivet av  Su
Ursäkta en oinitierad - men vad är AFS?? Anti-feministiskt sällskap? Eller?
Har letat nedan men inte funnit.
 

Var?

Skrivet av  Su igen
Nu såg jag vad det står för. Men var finns sajten?
 

här

Skrivet av  Absolut-ist
http://www.antifeminist.nu/message.php?MessageID=2669
 

Hm

Skrivet av  Su
Tack Abslutist.
Föga uppbyggligt, bara. Okunnigt och trist.
Men mycket av det som uttrycks där är giltigt för så många. Enligt deras FAQ har de 200 medlemmar, i praktiken dessvärre betydligt fler, passiva.
 

AFS bygger endast på fördomar

Skrivet av  Absolut-ist
Jag tycker det är helt ok att kritisera feminismen, men då ska man 1) förstått vad feminism är för något. 2) basera sin kritik på verkliga händelser eller uttalanden som andra har gjort. 3) visa det logiska alternativet till det tänkande man kritiserar.

Annars är det bara blaj. Som t.ex AFS. Mats har t.ex inte ens fattat vad Schyman pratade om. Om jag var så korkad så skulle jag inte erkänna det offentligt.

//Absolut-ist, man&feminist men inte vänsterpartist. Hejar dock på Schyman som ödmjukt och sakligt beskriver de strukturer som råder i vårt samhälle.