Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Angående debatter i allmänhet

Skrivet av Lena W - med näsan i blöt
Det är så lätt att glömma bort att detta är ett ganska "knepigt" forum att skriva på. Direkt och smidigt, men ändå så lätt att missa nyanser, och att missförstå pga ordval, frasering etc.

Jag har själv i något sammanhang blivit ganska missförstådd, och vet hur illa man kan ta vid sig, särskilt när man skriver om ett ämne som engagerar.

Nu vill inte jag klampa in här som världens besserwisser, men jag vill ändå påpeka det självklara att det ÄR lätt att missförstå, och att man nog måste, för att ett forum som detta skall fungera, utgå ifrån den positivast möjliga tolkningen, och försöka vara tydlig när man skriver...
Svar på tråden: Angående debatter i allmänhet

Javisst

Skrivet av  Lena
Det är lite "för lätt" ibland, det kan vara lätt att skicka iväg något man inte riktigt läst igenom, håller med dig där! Mina inlägg har en tendens att innehålla minst en extra tråd där jag förklarar vad jag egentligen menar *s*...
 

känsliga ämnen?

Skrivet av  Flisan
Tror du har rätt att det är knepigt forum. Vissa ämnen skapar ju också mer känslor än andra. Men jag måste också få säga, när jag läser inlägg efter inlägg från samma personer, att vissa verkar vara ute efter att reta så många som möjligt... För är det inte konstigt ändå att samma individ tycks ha helt annorlunda åsikt än "alla andra", ämne efter ämne...!
 

Visst

Skrivet av  Annika60
Varje gång människor möts och pratar/skriver till varandra finns en risk för att de kan missförstå varandra. Det är inte ett dugg konstigt.
Vad jag har svårare att begripa är inställningen att man bör bli skitsur och kalla sig påhoppad ellr ta illa vid sig när man blir missförstådd.
Det är väl inte värre än att konstatera att man antagligen uttryckte sig oklart och förklara omigen...
Är man väldigt känslig och inte klarar att bli missförstådd kanske man inte ska hålla till på ett diskussionsforum.