Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Arg på Bosse Ringholm

Skrivet av H-n
Nu är jag sent ute, för det var ett tag sedan Bosse Ringholms odemokratiska beteende I riksdagen beskrevs och ifrågsattes på DN Debatt. Men jag är fortfarande irriterad över detta och måste höra vad ni andra anser. (Risk för att det redan har avhandlats här, men jag hittade inget när jag kollade bakåt nu.)

Det gällde att staten skulle subventionera den mansdominerade byggbranschen med ROT-avdrag. Några riksdagskvinnor önskade debattera "RUT-avdrag" (renhållning, underhåll och tvätt) i riksdagen. Men Bosse Ringholm tyckte inte detta var värt att debattera. (Artikeln bör finnas på DN:S hemsida för den som vill läsa den.)

Det jag funderar över är vem som städar och tvättar hemma hos Bosse Ringholm och om och i så fall hur han betalar för detta. (Vitt, svart eller inte alls?) Jag törs sätta en slant på att det inte är han själv som står för städningen och tvätten, nämligen. Jag mår illa när jag tänker på hur många av desa mnaktens män utnyttjar kvinnor till att sköta deras städning, tvätt mm. Och att de sedan har mage att ovanpå detta inte behandla kvinnor som fullvärdiga medborgare.

Usch.
Svar på tråden: Arg på Bosse Ringholm

Svart hemhjälp symtom på mer grundläggande fel

Skrivet av  Tilia
När det gäller den s.k. pigdebatten anser jag att problemet är att skatten på arbete är för hög i alla sektorer och borde sänkas överlag. Men jag anser också att sossarna är hycklare som inför avdrag för en grupp och inte en annan, i synnerhet som de kallar sig feministiska (ha!) och den gynnade gruppen består mest av män och den missgynnade av kvinnor och/eller invandrare.
 

Svart hemhjälp symtom på mer grundläggande fel

Skrivet av  Tilia
När det gäller den s.k. pigdebatten anser jag att problemet är att skatten på arbete är för hög i alla sektorer och borde sänkas överlag. Men jag anser också att sossarna är hycklare som inför avdrag för en grupp och inte en annan, i synnerhet som de kallar sig feministiska (ha!) och den gynnade gruppen består mest av män och den missgynnade av kvinnor och/eller invandrare.
 

Ursäkta, jag hostade...imt

Skrivet av  Tilia
-
 

*skratttar* imt

Skrivet av  Jenny
nnn
 

Syftar du på rotavdrag etc?

Skrivet av  Helena
Du vet, välrenoverade hus genererar mer fastighetsskatt:-)
 

Högerspöket lapar tacksamt i sig...

Skrivet av  Tilia
Så det är där skon klämmer alltså - borde ha anat det!
 

Artiklar från Familjeliv