Har nu tillbringat (med enkät) |
|
Skrivet av | Kristina |
en alldeles för lång stund med att läsa på Barnklädersnacket. Jösses! Tänkte ta tillfället i akt och köra en liten enkät i ämnet här inne. Den är INTE tänkt som ett sätt att hitta något att klanka ner på hos andra, utan bara lite nyfiket så där. 1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? 2. Vem valde kläderna? 3. Var handlar du helst barnkläder? 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? |
|
Svar på tråden: Har nu tillbringat (med enkät) | |
|
|
Sticker ut hakan |
|
Skrivet av Kristina | |
och svarar sjäv: 1. Äldsta dottern (snart sex år): Långärmad t-shirt i svart och chockrosa, rosarandiga strumpbyxor, svart kjol. Yngsta dottern (snart två år): Mörkblå mjukisbywor med blommigt tyg på knäna, ljusbrun Björnetröja med huva. 2. Äldsta dottern: Min man, men han valde sånt som han vet att hon gillar. Yngsta dottern: Jag. 3. Väldigt blandat. 4. Kapp-Ahl. Min äldsta dotter har nu bytt avdelning eftersom hon kommit upp i storlek 122, och jag bara HATAR de kläderna. |
|
Men visst |
|
Skrivet av G | |
är Kapp-Ahl hemsk, bara "tuffa tryck" eller "söta blommor". För några år sedan hade de ett neutralt program med enkla pikétröjor och sånt, men inte nu. |
|
|
|
Asg! |
|
Skrivet av Lingling | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? jag vet inte. Sist jag såg honom hade han bara blöjan på ... 2. Vem valde kläderna? Min man. 3. Var handlar du helst barnkläder? Lite varstans. Pop, Lindex, Åhléns. Linus&Lotta, Rowells (både L&L och H&M-R har en del fräscha mer klassiska saker) och Cellbes (billiga, men fullt av flammor och bilar och litet sortiment). Guppi och sånt kan vara väldigt bra. 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? KappAhl mest, tror jag. Tyckte rätt illa om H&M ett tag, men de har fina saker också, verkar ha bättrat sig, så jag går runt lite överallt och tittar. |
|
Tillägg |
|
Skrivet av Lingling | |
Nu har jag sett vad han har på sig: Mjuka, grafitgrå sweat-byxor med resår upptil och nertill (Lindex), en t-tröja med matchande strumpor i klarblått, brunt och vitt, ljus och somrig, Pop. Nya, beige jackan med några rosablommor broderade bak, Lindex. | |
GlitterEmma svarar: |
|
Skrivet av Emma - mer glitter åt folket! | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? Pojke tre år har svarta baggy manchesterbyxor och en klargrön långärmad t-shirt med dödskalletryck. Pojke 16 månader har rödvitrandig långärmad t-shirt och blå prasselbyxor. 2. Vem valde kläderna? Äldsta kille kompromissade med pappa imorse, och minsta killens kläder bestämde jag. 3. Var handlar du helst barnkläder? Snyggast kläder hittar jag på små udda klädaffärer, men oftast handlar jag på H&M. 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? Kappahl och Lindex pasar inte min smak så ofta. |
|
|
|
svar |
|
Skrivet av Mb | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? Bamse träningsset byxa+jacka polis t-shirt svarta Digimonstrumpor "princess skor" från PIPPI trosor Vem valde kläderna? t-shirt,skor och strumpor hon själv, jag valde byxan och jackan samt trosorna 3. Var handlar du helst barnkläder? lindex, Rackartyg 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? KappAhl |
|
Mina svar |
|
Skrivet av Helena | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? *10-årige sonen vet jag inte... jeans och t-shirt, röda pumadojor tror jag. 6-åriga dottern en långärmad t-shirt i rosa och vitt (fått av en kompis i present), jeans och gympisar. Mörkblå enfärgade strumpor (brorsans, hennes randiga var i tvätten allihop). Rosa fleecetröja som ytterplagg (köpt till en "prinsessuppvisning" i skridskoskolan). 8-årigen sonen jeans, gympadojor och ljusgrå t-shirt med "etniska" färgglada mönster på. Grå fleecejacka. 2. Vem valde kläderna? *10-åringen väljer själv. 6- och 8-åringen la jag fram till idag för vi var sena. Och tack och lov accepterades det. 3. Var handlar du helst barnkläder? *Polarn och Pyret och JC. Underkläder, strumpor och slit å släng på HM. Ibland Åhlens. 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? **Lindex just nu. Skittöntiga flickkläder med slitsade ärmar eller inga ärmar alls ens på t-shirts. Slamsiga material, fula tryck. Men det är inte direkt någon princip, hittar bara inget just nu. |
|
Balta-svar |
|
Skrivet av Balthazar | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? ~ sonen (5) har på sig blåjeans, solgul tröja utan mönster (HM) och mörkblå munkjacka från GAP. Kallingarna är randiga i alla möjliga färger :) Dottern (2) har linnebyxor och ärtgrön t-shirt med ett hundfoto på (Benetton). 2. Vem valde kläderna? ~ Jag brukar välja åt sonen, dottern väljer SJÄLV! Fast båda har synpunkter på vissa saker. 3. Var handlar du helst barnkläder? ~ Handlar alltid på resor. Helst på Benetton (färgglatt) eller JC. Men oftast blir det HM av ekonomiska skäl. sen har de en mängd randiga set från Pop i alla möjliga färger. 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? ~ Brukar inte hitta något på KappAhl och Lindex. Och så handlar jag aldrig i landet jag bor i, för utbudet är kasst. |
|
|
|
loppransvar |
|
Skrivet av loppran | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? Ettåringen har randig rödvit body, svarta plyschmjukisbrallor med vita små stjärnor och blåbeige gympaskor. Samtliga kläder utom bodyn är arvegods från brorsorna/kusiner. 2. Vem valde kläderna? Min sambo. 3. Var handlar du helst barnkläder? Där vi hittar fina och bra kläder till bra pris; kan lika gärna vara PoP, Lindex, HM, Busiga barn, som Åhléns, Intersport eller Coop Forum... 4. Var handlar du helst inte barnkläder? Där urvalet är tråkigt könsuppdelat och kläderna verkar vara av dålig kvalitet. |
|
Glömde ju de äldre barnen! |
|
Skrivet av loppran | |
Elvaåringen har idag lila manchesterbyxor och en svart t-shirt med en vettskrämd Duffy Anka på bröstet smat vita gympadodjor med röda snören, och trettonåringen har blå, stora jeans och en djungelmönstrad t-shirt med en stor tiger på magen samt beige sneakers utan snören. De väljer kläderna själva. | |
Susanne svarar |
|
Skrivet av Susanne med Viggo 21/7 | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? En randig body från Lindex i färgerna rött/gult/grönt. Från tjejsortimentet. Ett par snickarjeans. 2. Vem valde kläderna? Min man som var hemma med Viggo imorse och klädde på honom. Bodyn har vi köpt tillsammans, byxorna har vi fått. 3. Var handlar du helst barnkläder? Olika. Lindex, KappAhl, H&M, Åhléns mm. 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? Nästan alla affärer har ju både väldigt könsspecifika kläder och sådana som är mer neutrala. Vi köper bara sånt som känns fint och neutralt oavsett butik. Exklusiva butiker brukar ju ofta vara väldigt rosa/ljusblå och dem undviker jag. mvh, Susanne |
|
|
|
svar |
|
Skrivet av Omnia | |
Min dotter två år har jeans, grå t-shirt med reklam för nicaragua, svarta gympadojor och svart keps. Kläderna har hon valt själv. Vi handlar mycket begagnat från pop och just nu har et blivit mycket H&M då vi hitta mycket enfärgade, klara färger där. Handlar inte på Kappahl då deras urval varit så könsindelat med mycket glitter för tjejer och för stora kläder på pojkavdelningen. (men nu var det ett tag sen vi var där.) |
|
caya-svar |
|
Skrivet av .:caya:. | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? just nu, tshirt och strumpbyxor förut hade hon en body ist för tshirt och när de hade utelek på dagis drog de bara över "lekjeansen" och en munkjacka 2. Vem valde kläderna? mest jag, har hon strumpor på sig så försvinner de på dagis så strumpbyxor är smått favoriserade här 3. Var handlar du helst barnkläder? hittar oftast väldigt bra kläder på hm, tycker priset passar bra nu när hon växer som ogräs :) gillar deras supergirl-kläder men inte det rosa träsket som ibland breder ut sig över hela 86-avdelningen 4. Var handlar du helst inte barnkläder? kappahl, för att pojksidan är så hemsk med alla boys planet-tryck och ficksidan är så fluffigt glittrig tycker öht att uppdelningen blev mycket mycket värre när hon kom upp i strl 86 |
|
Paola svarar |
|
Skrivet av Paola | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? Rödvitrutig Madickenklänning med förkläde, blå jeans, svarta gummistövlar, blå jacka. 2. Vem valde kläderna? Hon valde allt utom byxorna, det var dagisfröken som satte på henne dom, hon ville hellre ha strumpbyxor, men det fanns inga extra på dagis... Dottern väljer ALLTID kläder själv (hemma) 3. Var handlar du helst barnkläder? PoP, HM...Men kan bli rätt irriterad på båda butikerna. Köpte i helgen ett Askungenlinne med trosa till dottern som var så jäkla tight att det skulle passat en 1-åring bättre än en 5-åring. Handlar också en hel del secondhand. 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? Lindex, de märker ofta sina kläder med boys planet och har en allmänt ful stil. kapp-Ahl har också för plottrig glittrig glammig och violett stil för att passa min smak. Önskar mig; butiker utan könsuppdelning!!! |
|
|
|
Mustardseed svarar |
|
Skrivet av Mustardseed | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? Vet inte! 2. Vem valde kläderna? Hennes pappa och hon själv. 3. Var handlar du helst barnkläder? H&M för att det är så billigt. Men jag hatar deras uppdelning, men letar man hittar man ju godbitar där också tycker jag. 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? KappAhl. |
|
Kanjang-svar |
|
Skrivet av kanjangen | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? Han hade ett par jeans med blommor och en gul och vit-randig tröja. Nu sover han i en blå t-shirt med mumintryck som jag fyndade för fem spänn i helgen. 2. Vem valde kläderna? Mannen som var hemma med sonen idag klädde på honom i morse. Jag drog på sonen tröjan innan han gick och lade sig då det var jag som kvällsfixade honom. 3. Var handlar du helst barnkläder? Där jag hittar fina kläder till humana priser. Second hand, HM och Åhlens mest. Om någon annan betalar så fungerar POP. 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? Har inte hittat mycket på Lindex eller Kappahl, men är sällan där. Har aldrig handlat på Guppi, Debenhamns etc |
|
Mina svar |
|
Skrivet av Maria m. S & A | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? Dottern 4,5 år: ljusblå tröja med prinsessor på, röda L&B byxor, marinblå strumpor Son 2 månader: vit tröja med nyckelpigor, ljusblå joggingbyxor och röda strumpor 2. Vem valde kläderna? Jag valde åt sonen och kompromissade ihop klädseln med dottern. 3. Var handlar du helst barnkläder? H&M, LingonoBlåbär, Åhlens och förut i en (tyvärr) nedlagd barnklädesaffär i Småland 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? Som de flesta andra som svarat så handlar jag inte på KappAhl och Lindex. Jag önskar att jag hade råd att handla på PoP |
|
|
|
Ellen svarar |
|
Skrivet av Ellen | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? Hon hade en färgglad randig body och brun- och vitrandiga byxor till det under dagen, nu har hon sovkläder på sig (antar jag, men sambon la henne när jag var hemifrån så exakt vad vet jag inte...) 2. Vem valde kläderna? Det är jag som har köpt dem, men sambon klädde på henne 3. Var handlar du helst barnkläder? Har ingen riktig favvo-butik för jag tycker att det finns både bra och dåligt i de flesta. På PO.P är man dock ganska förskonad från hemska tryck och det gillas... 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? Som sagt så finns det sånt jag ogillar i de flesta butiker, men H&M:s flickavdelning (suck, att ens behöva skriva så när det gäller en 7 månaders bebis...) undviker jag eftersom jag sällan hittar något av intresse... |
|
Svar från mig (som oftast bara läser) |
|
Skrivet av Mathilda | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? ** Orange manchesterbyxor och röd-, vit- och grönrandig tröja med ödletryck på hade Wille på sig innan bytte om till jamsen och somnade :-). 2. Vem valde kläderna? ** Det var pappan som klädde honom i morse. 3. Var handlar du helst barnkläder? ** Hm... det handlar inte så mycket om var jag helst handlar utan om att Lindex råkar ligga i vårt centrum, så det blir en del där. Men jag tycker att de är ganska bra iaf eftersom de har babykläder upp till storlek 92 ibland (så jag slipper köpa "balla" tröjor med flames på). Annars gillar jag POP. Handlar på Hennes oxå men blir ofta sur där inne eftersom det är så uppdelat. 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? ** Jag tycker man blir sur i de flesta affärerna just därför att det så tydligt syns att någon tänkt att de här kläderna ska en flicka ha och de här ska en pojke ha. Som om man köper en röd tröja på H&M och det står typ flicktrikå på kvittot sen. Visst, jag kan köpa vad jag vill till min son men det stör mig ändå! |
|
emelie svarar |
|
Skrivet av emelie m Viktor 030203 | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? han hade på sig beige body från HM o röda byxor från Nike 2. Vem valde kläderna? hans pappa 3. Var handlar du helst barnkläder? vi (jo, vi handlar jämlikt för mkt kläder till Viktor *s*) handlar mest på PoP, Lindex (basplagg o Fix helt ok) o sportaffärer typ Intersport samt från LaRedoute (som har en könsuppdelning som är _hemsk_ men de har faktiskt mkt fint o ickekonserverande också iaf bland babykläderna) 4. Var handlar du helst inte barnkläder? jag handlar inte på Kappahl (möjligtvis en pyjamas) handlar nästan aldrig från HM, men kollar ändå ofta för ibland dyker det upp pärlor om man bara letar igenom båda könens avdelningar. Pyjamasar handlar jag på HM. Tycker ifs att de flesta affärer kan ha ok saker för baby, men nu när Viktor börjar närma sig 86 o vi alltså börjar komma in på barnavdelningarna... *hu* då tycker jag nog att alla butiker är lika illa. Möjligen Pop går an... jag har ifs inte gett mig in i djungeln på riktigt, värjer mig så länge som möjligt för spindelmannen T-shirtarna är ju så fula! |
|
|
|
Svar |
|
Skrivet av ES bf 31/8 | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? Hon hade en rödvitrandig t-tröja och röda halvlånga byxor. 2. Vem valde kläderna? Hon själv. 3. Var handlar du helst barnkläder? Vi (! *s*) kör med Åhlens, PoP, Lingon&Blåbär. HM ibland, Lindex baskläder ibland. 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? Kappahl. Värst i alla kategorier. *s* |
|
Oj, nu får jag tänka efter! |
|
Skrivet av H-n | |
De sover nämligen och vad hade de egentligen på sig? Dottern hade nog en t-shirt och svarta långbyxor. Sonen hade nog jeans och t-shirt och så hade han en munkjacka också (lite kallt idag). Inte så fantasifullt, kanske men praktiskt. De väljer själva numera, med lite inspektion map väder etc av pappan eller mig. Jag handlar på Hennes, JC, Polarn oo Pyret ibland (dyrt), Lindex och KappAhl. Byter också begagnat med kompisar. Syr när jag hinner (inte så ofta men kul) och så får vi en del av mormor (hemsytt, hemstickat och ibland köpt). Handlar numera inte på Guppi, eftersom jag flera gånger råkat ut för att deras dyra kläder gått sönder. |
|
Svarar |
|
Skrivet av Micke | |
1. Först randiga långkallingar (PoP), en blå t-shirt med nåt aptryck (H&M) och en vinröd college-tröja (Lindex) + grå överdragsbyxor (Lindex) och röd jacka i nåt syntetmaterial (H&M) när vi var ute. Sen byttes långkalsonger + överdragsbyxor mot ett par gröna mjukisbyxor (Kappahl) och sedan mot blå jeans (från nån barnklädesbutik, tror märket heter Pippi). Vet inte vad det säger om oss, kanske att jag är dålig på att färgmatcha.. :-) 2. Jag valde större delen av kläderna eftersom jag var den som var hemma på förmiddagen och eftersom sonen är lite för liten (drygt 14 mån) för att få välja själv. :-) Om frågan är vem som valde kläderna i butiken så var en del presenter, en del valt av mamma och en del av pappa. 3. Handlar gärna på H&M och Lindex. Och PoP om det finns ekonomi till det. 4. Handlar inte särskilt mycket på Kappahl eftersom deras kläder ofta är konstiga och inte passar på vårt barn, men ibland kan man fynda även där. |
|
|
|
Nissan svarar |
|
Skrivet av Nissan | |
1) Röd-vit skjorta, blå jeans. 2) Jag, eftersom jag lämnade på dagis imorse. 3) På nätet, för att hitta könsneutrala, färgglada kläder. Gillar bäst busiga barn och Polarn och Pyret. 4) HM, Lindex, Kappahl. Väldigt könsspecifikt och trist. |
|
Annjo tänker till |
|
Skrivet av Annjo | |
och försöker minnas vad barnen hade på sig. 1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? ~Sonen 4 år hade ljusgröna långbyxor och en marinblå t-shirt. Dottern 2 år hade marinblå långbyxor och en vinröd t-shirt med Bamse på. Till det vårjackor, sonen en enfärgad grå och dotterna en enfägad blå. 2. Vem valde kläderna? ~Sonen väljer själv, jag plockade fram kläder till dottern. 3. Var handlar du helst barnkläder? ~Gillar Guppi, Åhlens och Lindex. 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? ~Absolut inte på Kappahl! |
|
Svarar också |
|
Skrivet av lyckligt lottad | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? Dottern: blå PoP tröja, jeanskjol fr H&M, kalasbyxor. Sonen: Jeans& t-shirt från GAP 2. Vem valde kläderna? De själva. 3. Var handlar du helst barnkläder? PoP, H&M, GAP 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? Aldrig på Lindex och KappAhl. |
|
|
|
två svar i ett |
|
Skrivet av Mia + 2f | |
Filippa snart 4år: 1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? Röda tajts, blå armlös blmmoig klänning över. Röd kofta. Gummistövlar 2. Vem valde kläderna? Filippa själv 3. Var handlar du helst barnkläder? POP och H&M (Logg) 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? lindex, kappahl, guppi Felix drygt 2år: 1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? Baggy jeans, röd munkjacka med blommor på. Syrrans gamla sandaler och urväxta solhatt. 2. Vem valde kläderna? Han ÄLSKAR sandalerna ("flicksandal" enligt Kavat) och baggyjeansen. Tröjan åkte på av bara farten och hatten också. Trots två typiska "tjejplagg" så ser han mycket killig ut (om det nu är det som man eftersträvar??) 3. Var handlar du helst barnkläder? se ovan 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? se ovan |
|
Mina barn... |
|
Skrivet av Egalia | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? * Flicka 5år. Jeans och blå/vit-randig tröja, gympadojjor (rosa och vita) Pojke 4mån: vit body med smala ränder i gult, orange och grönt, röda byxor (syrrans gamla) och ljusblå kofta med huva. Beige solhatt. 2. Vem valde kläderna? * Dottern väljer oftast själv. (ovanligt dock att hon har jeans. Är inne i en klänningsperiod) Till sonen jag, enligt principen närmst=bäst 3. Var handlar du helst barnkläder? * Second hand och H&M 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? Gillar inte Lindex och Kappahl något vidare. Är grymt missnöjd med "flick-ochpojk-uppdelningen" i alla butiker och är en sådan där "besvärlig" kund som frågar var BARN-kläderna finns tex... |
|
svar |
|
Skrivet av Tove | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? oranga jeans och en randig tröja med kort ärm 2. Vem valde kläderna? han själv med assist av mig 3. Var handlar du helst barnkläder? där det är bekvämast och där jag kan undvika diverse tryck med skräckel :-) Har börjat kolla postorder. 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? i en östermalmsbutik med små kostymer och volangtårtor |
|
|
|
Sena svar |
|
Skrivet av AnnaX | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? Dotter 15 år: Svindyr men vacker munktröja av "surfarmärke", köpt i England, baggy jeans, nån t-shirt tror jag?, jympadojjor, en av mina gamla schalar. Dotter 7 år: Beige jacka från JC, röd munktröja från Intersport, vit t-shirt med hjärta på, nötta blåjeans med stiliga lappar på knäna(!), röda jympadojor av lågprismärke. 2. Vem valde kläderna? Stora dottern sköter sig med ålderns rätt helt själv. Lilla dottern och jag kompromissade ihop oss, hon ville hellre ha en nyköpt tröja som var vansinnigt smutsig... 3. Var handlar du helst barnkläder? Ekonomisk fråga. Till småbarn gärna PoP när pengar fanns. Annars en mix av Åhléns, Indiska, sportaffärer, lite H&M, och lite mindre dyrare butiker när jag har råd. (Till bäbisar älskade jag såna där dyra underbara plyschkläder, vad heter dom nu igen? med glada färger och djurtassar, spöken och andra kul mönster) 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? Lindex går bort, Kappahl är trist även om baskläder kan vara ok, H&M försöker jag undvika, men det blir en del ändå av ekonomiska skäl och tidsbrist. |
|
Jazzo? imt |
|
Skrivet av Kristina | |
... | |
G skriver |
|
Skrivet av G | |
1) Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? Ingen aning, maken klär på dem på morgonen, jag åker till jobbet. 2. Vem valde kläderna? Maken 3. Var handlar du helst barnkläder? Där jag hittar neutrala propra kläder utan fåniga tryck, allt från fina butiken till begagnatboden. 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? Det handlar om vad, inte var. Jag köper inte "tuffa pojke-kläder" utan vill ha tåliga trevliga kläder. |
|
|
|
Tigre svarar |
|
Skrivet av Tigre | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? Ingen aning, var inte hemma när han blev påklädd. 2. Vem valde kläderna? Pappan och barnet antar jag. 3. Var handlar du helst barnkläder? Polarn och Pyret 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? KappAhl och liknande affärer. |
|
Lizz svarar |
|
Skrivet av Lizz | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? *5-åringen: Blå jeans, tvåfärgad (orange/grön?)långärmad t-shirt gympadojor och keps. Först jeansjacka, sedan bytte vi till fleecetröja och vindjacka på dagis för det var KALLT. *1-åringen: Blå/grönrandigt body/långkalsongsset. Fleccejacka och tunn bomullsmössa när vi var ute. Nu är det säkert tillbakabytt. 2. Vem valde kläderna? *min sambo lägger fram innekläderna innan han går på morgonen och jag väljer ytterkläder efter vädret eftersom det är jag som lämnar på fsk. 3. Var handlar du helst barnkläder? *Överallt. Om jag ser något fint. Om strumporna är slut. Om vi har råd. Ärver massor från kusinerna, där är det mkt "pretto-märken". 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? *Jag handlar som sagt var som helst. Men jag handlar inte kläder som jag tycker är fula (fast 5-åringen fr såklart välja själv ibland)eller ofunktionella. |
|
Valkyrias svar |
|
Skrivet av valkyria | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? Tjejen: jeans, jeansjacka,tshirt (osäker vilken) Killen: jeans, jeansjacka, röd tröja. 2. Vem valde kläderna? Isamråd med mig valde de med tanke på att det var bara var 3+ i morse krävdes viss förhandling. De villhelst vara så lättklädda som möjligt. pappa plockade fram pojkens kläder. 3. Var handlar du helst barnkläder? Begangnade kläder på secondhand/loppis 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? Nyproducerade dyra kläder, |
|
|
|
Kan inte motstå att svara |
|
Skrivet av SESA | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? Selma, 5,5 år: jeans (med blomtryck nedtill på ena benet), beige tröja med "rock"-tryck och pärlor (låter helt vansinnigt men är helt okej, present från mormor). Rosa fleecejacka. Edith 2 år: Vinröda fodrade "sammets"byxor, röd- rosa och vitrandig tröja. Beige jacka och ny jättetjusig orange solhatt som hon valt alldeles själv på maxi. 2. Vem valde kläderna? Selma valde själv, Edith valde jag, mamma, åt 3. Var handlar du helst barnkläder? Oj, Pop men det är för dyrt för oss så det är inget realistiskt svar Lindex och H&M är nog de bästa alternativen för oss, Intersport är rätt okej till stora tjejen också, när de har rea. 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? Kapp Ahl, urk! |
|
Man kanske |
|
Skrivet av Kristina | |
borde kopiera svaren här och mejla dem till Kappahl, om de nu bryr sig... De verkar i alla fall vara absolut minst popuära. Roligt att så många svarade! |
|
Gör det!! |
|
Skrivet av Valkyra | |
Heja dig! Besegra kapphal! | |
|
|
KL svarar |
|
Skrivet av KL | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? Har ju en skara på tre så jag börjar med den yngsta som idag(inomhus)hade ett par ljusblå långkalsonger och en vit långärmad body, de två andra klär av sig alla kläder så fort de kommer in men när de var ute hade den ena snickarbyxor (jeans) en blå, vit och rosarandig långärmad tröja och en beige jacka, vita "adidas skor" med rosa ränder, den andra hade jeans med dragsko, vit och rödrandig tröja, röd jacka och samma skor som syrran. 2. Vem valde kläderna? Min sambo 3. Var handlar du helst barnkläder? Vi ärver mest faktiskt, men jag handlar helst på Po.p men det har vi aldrig råd med så det blir ofta H.M och Åhlens. 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? Kappahl |
|
Svarar |
|
Skrivet av Joppa | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? Pojke, 6 år, har idag gul tröja, jeans, lila strumpor med blommor på. 2. Vem valde kläderna? Valt själv, fast det fanns bara röda strumpor att välja på förutom de blommiga. 3. Var handlar du helst barnkläder? Second hand, PoP, vilken affär som helst som inte gått ner sig helt i segregationsträsket (finns såna?) 4. Var handlar ju helst inte barnkläder? Undviker hemska LIndex och KappAhl, om jag inte vill få min dag förstörd. |
|
Svar här med |
|
Skrivet av Jenny RE | |
1. Vad har ditt barn/dina barn på sig idag? Dottern (2 år) har orangea hängselbyxor och lila t-shirt. Grön munkjacka över. Sonen (8 mån.) ingen aning, han satt i pyjamas när jag gick. 2. Vem valde kläderna? Jag klädde på dottern innan jag gick till skolan, Henrik klädde på sonen senare innan de gick och lämnade storasyster på dagis. 3. Var handlar du helst barnkläder? Där det är billigt :-) och lite annorlunda, helst färgglatt och med coola mönster. Secondhand, tex Casper och Emmaus. Önskar oss P.o.P i present... 4. Var handlar du helst inte barnkläder? Där det är rosarosarosa och blåttblåttblått. Tycker t.ex HM, Lindex och Kappahl är rätt trist uppdelat, men är ändå hänvisad dit ibland av ekonomiska skäl... Ifrågasätter ibland uppdelningen och drabbar då någon stackars oskyldig expedit (som väl förhoppningsvis blir upprörd och därför klagar hos sina chefer, som i sin tur... ja ni hajar.) |
|
|
|
Senare samma vecka... |
|
Skrivet av Jenny RE | |
När jag kom hem den dagen då jag hade svarat på enkäten hittade jag min son iklädd cerisrosa byxor, blekrosa batiktröja och udda strumpor i ytterligare 2 rosa nyanser. Såg förj-ligt ut, jag har verkligen svårt för rosa. Men barnets far var mäkta förtjust över dagens klädval :-D Och sonen är ju naturligtvis världens vackraste även i mammas hat-färg. |
|