Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Det blev ingen klänning

Skrivet av Emma - mer glitter åt folket!
Vet inte om någon läste det, men någonstans i diskussionen om barnkläder och kön nämnde jag att min treåriga son önskade sig en röd klänning och strumpbyxor. *ler och hoppas att det inte blir någon mer diskussion*

Men nu när vi skulle åka och köpa kläder så ville han plötsligt inte ha en klänning längre. Jag blev lite bekymrad och funderade på om han kunde fått höra några elaka kommentarer om det kanske. Så jag frågade sonen hur det kom sig att han ändrat sig. Svaret kom snabbt:
- Nä, jag vill hellre ha byxor! Ett par rosa byxor vill jag ha!

Så det fick han såklart! *skrattar* Tyvärr tyckte min man tydligen det var lite jobbigt, så han sa till sonen att de bara var till för att sova i. *lite upprörd* Men vänta bara, jag ska nog lyckas övertyga sonen om att de inte är pyjamasbyxor!
Svar på tråden: Det blev ingen klänning

:)

Skrivet av  Tigre
Rosa byxor är också fint. *s*

Min son älskar Pippi Långstrump, så idag ska han få en Pippi-tröja hade jag tänkt (om jag kan hitta det någonstans). Men annars så är han så liten ännu så jag och maken bestämmer vad han skall ha på sig, han tycker allt är fint bara vi säger att han är fin så håller han med!

Åhlens!

Skrivet av  SESA
Har jättefina pippikläder! Röda, och en jättefin liten tygväska med Pippa på. Gamla klassiska Pippi förstås, den nya är inget att ha, *ler*

Tackar!

Skrivet av  Tigre
Låter fint, tack för tipset!