Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Johana och mixer, bläh!!

Skrivet av Elena

Såg på programmet med "Johana" och "Mixer" idag, och blev så irriterad! Snacka om att befästa könsrollerna, Mixern med sin manliga röst kan allt om allt, och Johanna med sina fåniga tantkläder är ju så mild och omhändertagande!! Suck Suck Suck!!!

Inte nog med det, idag var det indianer med, de pratade med "mig" istället för "jag", jag har träffat folk från hela världen i detta land, och ingen jävel blandar ihop de svenska subjekt- och objektpronomina! Och sen kunde ju inte "indianerna" få chokladtårta, de äter rötter och bär!!! Choklad var visst för tyskar! Och jag som trodde att jag visste var chokladen var ifrån!!

Ursäkta gnället, men ibland blir jag SÅ trött på STV att jag får lust att sluta betala licensen!
Svar på tråden: Johana och mixer, bläh!!

Såg också

Skrivet av  Frotté
Håller helt med dig. Sunkig hemmafru-romantik så det stinker.

Gör det!

Skrivet av  Jenny RE
Sluta betala licensen alltså. Men eftersom jag inte vill uppmuntra till fusk, så tycker jag att du helt enkelt ska sälja TVn och sluta betala licens eftersom du inte har nån TV alls. Så har vi gjort och jag vet att det kan låta präktigt, men jag är så glad över det beslutet. Särskilt när jag hör berättelser, t.ex här på FN, om en del barnprogram... Hu!
Inget som jag vill subventionera vare sig med mina pengar eller med min och mina barns tid.
/Jenny RE som hoppas att jag inte blir stämplad som moraltant nu ;-)

Vi har inte gjort oss av med teven (OT)

Skrivet av  Mortorio
Men vi tänker inte fixa någon digitalteveboxnär det blir av och begär dom licens av oss då biter jag huvudet av dom...eller någe.
Det räcker ju med att dom gör precis om i reklamen dom haft, lever på oss.
VI betalar licens för att dom ska bygga ut sitt digitalnät som vi inte kan se om vi inte köper en dyr box.
Men teven måste vi ha, vi har ju filmer...

Ja...

Skrivet av  Jenny RE
Kan sakna TV ibland när det visas dokumentärer som jag skulle vilja se. Eller nyheter, ibland vill man ha bilder för att få ett grepp om vad som hänt i världen. Men annars kan det mesta vara, filmer tittar vi på i bärbara datorn, gärna i sängen med en bytta popcorn :-) Hyr DVD eller laddar ner från internet (schhh, säg inget till nån...)
Bita huvet av dom var en ny ide :-)
Vill inte ens veta vad "... eller någe" innebär. ;-D