Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej

Skrivet av fialotta
Jag måste bara få berätta en sak i dag när jag var på H&M så upptäckte min dotter 11 år att dom på en barn skyltdocka hade stoppat in papper i en BH så att det såg ut som bröst och inte så små heller detta var en flickdocka i ca 7-8 års åldern Jag blev så arg att jag tog ut pappret och gick till disken bad att få prata med den som är ansvarig för skyltningen fick tyvärr inte prata med den men pratade med en annan tjej när jag ifråga satte varför dom gjorde så här vet ni vad jag fick för svar "oj undra vem som gjort det" Herre gud vad ger det stackars barn för syn på sin kropp...nä skärpning
Svar på tråden: Hej

Hoppas

Skrivet av  SESA
det var ett busstreck av någon "kund", hoppas hoppas hoppas verkligen det! Hu!
 

svår balansgång

Skrivet av  My med Flisan 8 månader
Som stor kedja har ju HM en enorm påverkan på barn och unga vuxna främst kanske tjejer. Detta med BHar och stringtroser för barn, främst då unga barn, är svårt. Jag har själv delade meningar om detta. En del av mig kanske som mor till en ung tjej tycka att det är hemskt att barn i tioårs åldern kan köpa både stringtrosor och BHar men å andra sidan minns jag hur det var att vara i den åldern. Jag var själv tidigt utvecklad och när jag var ung på åttitalet fanns det ingenting för oss yngre med former om brösten. Det är en svår balansgång men att ge dockan extra bröst är lite väl mycket.
 

Bra gjort!

Skrivet av  Nissan
Vad rätt att du reagerade direkt! Jättebra föredöme för ditt barn! Jag är oftast för feg, lovar att ta efter någon gång!
 

Artiklar från Familjeliv