Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Feministiskt tips...

Skrivet av Bea Bom
...är detta kanske inte, men jag vill ändå rekommendera er att titta på OS i tyngdlyftning för damer tillsammans med era barn. Vi hamnade på den kanalen av misstag när vi skulle kolla på video hemma och mina ungar (4+2) var helt förstummade och uppenbart imponerade över att tjejerna var SÅ HIMLA starka! (Sen kanske man kan lämna diskussionen om anabola därhän ;-)).
Svar på tråden: Feministiskt tips...

tänker inte titta!

Skrivet av  3b
jag såg en snutt av herrarnas tyngdlyftning igår kväll och nästan kräktes när jag såg dem lyfta 200 kg. Äckligt är vad det är!
 

Ja, jo...

Skrivet av  Bea Bom
Visst är det lite absurt, men eftersom det aldrig finns så få starka tjejer i barnens värld (pippi är väl den enda??) så kan väl en snutt av OS inte skada? Och jag tycker det ser friskare ut med styrkelyft än med vissa av de benrangel som tar sig runt i långdistans och gång, måste jag säga...
 

Förvisso

Skrivet av  Annika60
För att inte tala om bikinibrudar i beachvolley...
Jag håller på tyngdlyftartjejerna!
 

Ja, jag funderade högt över det när

Skrivet av  Mortorio
vi råkade slå på teven när det var beachvolley.
Killarna i flaxiga byxor och stora linnen, och tjejerna i bikini.
Vad hindrar tjejerna från att också ha lika bekväma avlappnade kläder som killarna.
 

tja...

Skrivet av  ior
det finns massa bra damer att titta på. Tyngdlyftarna gör mig lätt deprimerade, dopingdopingdoping....
 

Vi har tittat

Skrivet av  Omnia
Då jag förvandlat dottern till en sportnörd har vi självklart även tittat på tyngdlyftningen. Hon blev mycket imponerad. Så mycket som tre mamma trodde hon sig inte kunna lyfta men hon skulle vilja prova lika mycket som sig själv.

Jag har lovat att försöka få till en stång till henne.
 

Artiklar från Familjeliv