Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Oprah

Skrivet av F
nån skrev längre ner att hon är hemsk. jag vet inte, jag menar det finns ju så många andra som är värre i så fall. för mig är hon ändå en stark kvinna och för att vara nån slags representation av USA så är hon åtminstone långt bättre än Bush.
Svar på tråden: Oprah

Hmm...

Skrivet av  Dina m Alice & Valdemar
Kan man öht jämföra med Bush? Den mannen har jag noll och intet till övers för. Det finns väl alltid nån som är värre, och bara för det behöver väl inte de som är lite bättre vara bra?!

Nej, jag tycker inte att Oprah är nån bra förebild, jag tycker att hon är hemskt konservativ och står för en familjesyn som jag inte alls delar. Som sagt, det finns många som är värre, men jag tycker inte att det gör henne bättre.
 

Håller med Dina...

Skrivet av  ES - bf imorgon...
... att även om Bush är långt vidrigt värre (läste nyligen i Bang om vad han gör med deras abortlagstiftning t ex... hu!) så är fortfarande Oprah rätt gräslig.
Men om jag fick välja så skulle jag hellre se Oprah än Bush som president! *s*
 

Med det resonemanget kan

Skrivet av  Helene med Leo
man aldrig kritisera någon inflytelserik person för det finns ju alltid någon som är värre...
 

jo det är sant =)

Skrivet av  F
men för mig är hon lite av en förebild. hon har lyckats tjäna pengar på att vara sig själv. vi är samma personlighetstyp också (enligt ett företagstest). jag har inte tolkat det som att hon är konservativ, utan tvärtom (för att vara i USA). att hon har vissa konservativa inslag i sina program tror jag är för att det går hem hos tittarna i USA. men vissa saker som att man ska lära sig dansa pole-dance ungefär som på en strippklubb tycker jag personligen känns fel. oprah ger mig ändå aldrig ångest så som tidningen amelia gör. hon peppar kvinnor. amelia ger mig bara komplex. och så behöver jag lite glättiga saker ibland...
 

Artiklar från Familjeliv