Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Drömmer om en riktig man

Skrivet av feminist my
Ibland irriterar jag mig på att min man inte är längre, har större muskler och tjänar mer än mig. Är tillsammans med en jätte fin mjukiskille. Jämlik som tusan. Ändå drömmer jag ibland om en klassisk machoman... fler som jag?
Svar på tråden: Drömmer om en riktig man

Skrivet av  Meche
man kan ju ha en mjukis som är lång och har stora muskler ;-)
 

Nej, machos är så omanliga!

Skrivet av  Amelie
Jag gillar män som är trygga i sin mansroll utan att behöva vara macho.
 

Nej

Skrivet av  Fru Marmelad
Du är fortfarande ensam sån :-)
 

Skrivet av  politisk vilde, bf 28/12
nöjd med min. Lång och seg och stark ;-)
 

Skrivet av  Annika60
Har jag aldrig gjort...
Klart det skulle vara kul att ha en massa pengar, men det känns mer kreativt att försöka jobba upp min egen lön än drömma om en man som försörjer mig...

Muskler har jag själv och så kort som jag är är alla en bra bit längre än mig *S*
 

Men jag förstår inte

Skrivet av  lyckligt lottad (med lång, snygg, välavlönad och jämställd man - bingo!)
likhetstecknet mellan mjukiskille och jämlik, hur menar du? Min erfarenhet är att det krävs en hel del integritet för en man att leva jämställt, mycket mer än vad som krävs för att leva på ett konventionellt "macho" vis. Jag tycker snarare att många av de snubbar jag träffar som anser sig vara "riktiga män" (typ tjänar mucho, går på gym och försörjer frugan i villan) är en riktiga mesar framför de som går mot strömmen och lever jämställt.
Och vad har kroppslängd och muskelmassa med jämställdhet att göra? Och varför skulle man inte kunna leva jämställt även om man inte tjönar exakt lika.
Nä, om du reatr dig på din man så är det nog något annat som är problemet. Hoppas det löser sig!
 

Håller med

Skrivet av  H-n
Jämställdheten har knappast med utseendet att göra.

Fast med inkomsten kan det ju finnas ett samband, eftersom jämställdhet brukar leda till att man inte kan satsa allt på jobbet och lämna hemmet åt sin fru.

Jag kommer att tänka på en arbetskamrat jag har, som ger intryck av att vara jämställd med sin fru. Han är både snygg, vältränad och välavlönad - och jämställd "mjukis" om man vill.

Grattis till ditt superexemplar till man, förresten! :o)
 

Nä!

Skrivet av  Tigre
Det finns inget mer avtändade än machokillar...
 

Hur riktig är du själv då?

Skrivet av  Allis
Allvarligt talat, vad är en "riktig man"? Bristen på kärleksrelationer till män till trots måste jag ändå säga det självklara - att alla män är riktiga män. Har faktiskt aldrig träffat vare sig låtsassnubbar eller ditokvinnor.
 

hehe

Skrivet av  Elena

Den gillade jag!! ;-)

 

Verkligen inte! :-)

Skrivet av  trazzel
Jag ser absolut ingenting hos typiska machokillar. Tycker de är helt ointressanta.

Jag har alltid dragits till snälla mjukisar och tursamt nog är jag gift med en. Fast han tjänar mycket mer än jag! :-)
 

jepps!

Skrivet av  Sus
Fattar vad du menar. Att man ibland kan inse att man verkligen är fast i de heterosexuella maktassymetrin!Där själva ojämlikheten mellan man och kvinna är erotiserad. Läs nåt av Sheila Jeffreys så förstår du vad jag menar.
 

Relationsproblem?

Skrivet av  G
om du drömmer om någon annan - varför är du då tillsammans med din nuvarande?
 

Jämlikhet är sååå sexigt

Skrivet av  Nenne
Min man är feminist, hemmapappa och jämlik. Tjänar lika mycket som jag gör, har förmodligen mindre muskler än vad jag har. Men oj vad han är sexig, manligare finns inte...