Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sådärja...

Skrivet av kanjangen
... nu fick jag Flickor, pojkar och pedagoger i min hand. Nu ska jag ladda för föräldramötet på sonens förskola nästa vecka.

Dock blir det nog mannen som får ta upp biten med att söka pengar för att jobba med genus-projekt.
Svar på tråden: Sådärja...

trevligt

Skrivet av  Fumlan, aka Kvinna 3.0
vi ska ha ett föräldramöte snart och vill ta upp genusfrågor. om du hittar något bra i avhandlingen för det vidare hit, så att vi blir fler som pushar.
 

Det finns nånstans

Skrivet av  G
en pott som kommunerna har tilldelats för att just studera det projektet. Om du harkommunalt dagis vill säga.

Det är en härlig läsning, jag gillade kommentaren om att det är de som inte tror sig behöva ett jämställdhetsperspektiv är de som verkligen behöver det.
 

Aha...

Skrivet av  kanjangen
... den potten måste jag kolla upp. Och ja, sonen går på en kommunal förskola.

Tack för tipset.
 

Åhhh,

Skrivet av  akki
vad jag önskar att någon förälder kunde göra samma sak på mitt jobb...(Jag arbetar som barnskötare på förskola)
Då mina arbetskollegor anser att man jobbar med genus bara det finns en man på stugan(dvs. då kan ju han spela boll med grabbarna)*suck*
Jag vet inte hur många gånger jag har tagit upp detta och påpekat att det faktiskt står i läroplanen att vi ska jobba med värdegrunden, även på detta plan.
Så nu har jag köpt Jämo`s rapport"Att våga hoppa jämfota" som jag ska lägga i personalrummet och så får vi se om det händer nåt...

 

Artiklar från Familjeliv