Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

får man skryta bara lite?

Skrivet av emelie m Viktor 030203
Tack för svaren angående mina barnklädersfunderingar, först o främst. Har läst o tänkt lite på era reflektioner, men varit för däckad av förkylning samt för upptagen med jobb för att svara. Nu har det väl hamnat en sida bak dessutom.

Så lite skryt =)
Tjejerna i ena nian som jag har i SO har bildat en jämställdhetsgrupp på skolan! De frågade om jag ville vara lärarrepresentant *JAAAAAAA* men tyvärr gick det inte schematekniskt *suck*.
Brukar fråga hur det går o de är jätteentusiastiska o glada över möjligheten att få göra det här o jobba för jämställdhet bland eleverna o medvetandegöra lärarnas könstänkande - vilket behövs! Vi jobbar alldeles för lite med det o det behövs alldeles för mkt. Inte bara på vår skola utan överallt - som vi ju alla vet här inne =)
Svar på tråden: får man skryta bara lite?

Kul!

Skrivet av  Ronja
Vad roligt att de startat en jämställdhetsgrupp och smickrande att bli tillfrågad!

Vad gör de i den gruppen, jag menar rent konkret?
 

ja, jag har hört mig för en del

Skrivet av  emelie m Viktor 030203
men det är rätt luddiga svar. Jag hoppas de har en tydlig ide och inte bara pratr jämställdhet lite svävande allmänt.

Vad jag _tror_ är att de tillsammmans med rektorn (som alltid är med vad jag har förstått) diskuterar fram en jämställdhetsplan för skolan (ja... vi ligger efter...) och att de även diskuterar hur lärarna bemöter pojkar resp. flickor. Men jag har som sagt fortfarande inte fått det bekräftat. Snokar vidare =)
 

Artiklar från Familjeliv