Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Goda exempel!

Skrivet av ES
Som omväxling till alla dåliga..:

Gick med i Libero-klubben och då får man en liten bok som heter "Det första året". Läs den! Kapitlet om pappans föräldrarskap var helt underbart!
Typ att pappan är lika viktig om han bara vill det och hur bra det är för barnet att ha två likvärdiga föräldrar och hur bra det är att börja med att dela föräldrarpenningen. *s*

Var skeptisk när jag började läsa, trodde att det skulle vara det vanliga om att "Pappan är viktig som stöd för mamman bla bla bla..." Men blev oerhört positivt överraskad!
Svar på tråden: Goda exempel!

Men

Skrivet av  Pappa Po
hur var resten av boken? Var den också bra ur feministisk synvinkel?
 

Det vet jag inte. *s*

Skrivet av  ES
Återkommer då jag läst...
 

det har jag har förr

Skrivet av  emelie m Viktor 030203 + trasig race =(
att kapitlet om pappan ska vara bra i den boken.
Fördomsfull som jag är kan man då inte låta bli att undra om samtiga andra kapitel riktar sig till mamman?
En hel bok om mammans föräldraskap o bara ett ynka kapitel till pappa?
Jag har inte boken själv för jag vägrade gå med (o ångrar mig bittert att jag skrev på för Pampers) men återkom gärna när du läst den o förhoppningsvis tala om att jag har fel o boken riktar sig till _båda_ föräldrarna rakt igenom + en extra gång till pappa (men som sagt, jag är tjurig o skeptisk.)
 

alltså HÖRT förr. =)

Skrivet av  emelie m Viktor 030203
IMT
 

Har nu läst...

Skrivet av  ES
... det mesta och skummat en del. Måste säga att den håller hög klass hela vägen. Något enstaka exempel med bara mamman (förutom när det diskuterades kvinnokroppen efter förlossning och amning...), annars var det genomgående riktat till föräldrarna.
Faktiskt något av det bästa jag läst om barn det första året. (Inte hundra mina idéer om allt, men nära nog. *s*)
 

åååh!

Skrivet av  emelie m Viktor 030203
*glad*

kanske ska gå med om/när jag får nästa barn då. =)

Vad glad jag blir att jag hade fel.
Känns verkligen bra att iaf en bok om föräldraskap inte likställer förälder med Modern, utan att _båda_ föräldrarna behandlas som likvärdiga föräldrar.
Jag hoppas det finns fler ändå.
(ok, jag har ifs inte gjort mer en bläddrat igenom böcker o bokhandeln o läst otäcka föräldratidningar, men likväl är jag pessimist. Bra att bli lite motbevisad)
 

Artiklar från Familjeliv