Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Säger hej

Skrivet av hjhelena
JAg är ny här. Tvillingmamma till 2 söta pojkar på 7 mån. Tycker det här verkar vara ett bra ställe! Om en månad är det min mans tur att vara f-ledig och det känns trist att min tid är slut, men jag försöker vara glad för hans skull istället! :-) Nästa sommar tänker vi vara hemma båda två i tre månader, vi kan det eftersom vi kan ta ut f-penning samtidigt när det är tvillingar. *längtar*
Det är ju inte som en del verkar tro (hrmp) att jag inte vill vara hemma med mina barn, utan att jag tycker att maken har lika stor rätt till sina dagar. Och barnen till sin pappa.
Svar på tråden: Säger hej

Hej hjhelena!

Skrivet av  Susanne med Viggo 030721
Jag tror att du kommer att trivas utmärkt här. Tyvärr är trafiken på forumet inte alltid jättehög, men ju fler vi blir desto fler som kan ta upp intressanta trådar. Välkommen!

mvh,
Susanne
 

Hej o välkommen

Skrivet av  emelie m Viktor 030203
Ja, så kände jag också när jag började jobba (fast Viktor hann bli 11 månader, vi var styrda av skolterminerna) att det var trist att det var slut, men att jag inte kunde stjäla sambons dagar, de var ju hans o vi hade gjort upp föräldraledigheten tidigt i graviditeten.
Har också ibland känt att folk undrar om jag inte trivdes med mitt barn eftersom jag började jobba så tidigt, men det handlar ju inte om det (för jag trivs ju allra bäst i världen med Viktor) utan om _pappans rätt_ att få uppleva Viktors första tid också, det är ju inte min ensamrätt som mamma att få göra det.

Iom att vi är lärare är vi också hemma på somrarna båda två. *lyx*
 

Hej!

Skrivet av  Pappa Po
Bra att ni delar lika på dagarna. Välkommen hit.
 

Artiklar från Familjeliv