Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Äntligen!

Skrivet av Ulrika m 2
Har ni fått Ikea familys fyndbok? (Vi har närmast till varuhuset i Kungens kurva och fick den idag). I den ser det faktiskt ut som att det är en pokje som har både prinsesskläderna och riddarkläderna på sig. Även om det nu skulle vara en flicka så är det i alla fall samma barn som har på sig respektive dräkt. Härligt Ikea! Mer sånt!
Svar på tråden: Äntligen!

Japp

Skrivet av  Jenny RE
Noterade också det. Glädjande :-)
 

Skönt att höra!

Skrivet av  Amelie
Jag satt ju just och retade upp mig på en annan reklambroschyr där flickor visade dockorna och pojkar visade bilarna. Jag vet, jag skall inte titta i dem för jag vet ju hur det är, men IKEA-broschyren var ju verkligen positivt!
 

En lustig sak dock

Skrivet av  Omnia
Min man var med i IKEA family innan vi träffades, nån gång genom åren har han skrivit med mej. Nu reagerade jag på att det är jag som får "tidningen". Brukar inte läsa adresslappen så jag vet inte hur länge det varit så, men lite lustigt är det.
 

Kanske

Skrivet av  Annika
är ditt kort som dras i kassan när ni handlar? För jag har för mig att man bara får tidningen om man "aktiverar" sig genom att dra kortet i kassan lite då och då.

Tyckte också det var uppfriskande att se en pojke i prinsesskläder! En av dotterns killkompisar var jämt klädd i just prinsesskläder och glittriga halsband när han var liten, och hans mamma var så skönt avslappnad när andra ojade sig - hon påpekade ofta att det måste få vara lika självklart för pojkar att ha glitterhalsband som får flickor att bygga järnväg över hela rummet (som min dotter gjorde). Sånt blir man glad av.
 

Tänkte på det

Skrivet av  Omnia
Men jag har ingen aning om var mitt kort är, räcker med de kort jag "måste" ha. Sällan köp som ikea står mannen för kortet.

Å andra sidan har vi väligt lika namn så det kan ju ha varit en felskriving. :)
 

Artiklar från Familjeliv