Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Frågan om artikel i Aftonbladet...

Skrivet av annica
Ingen mer än jag som reagerade på rubriken? "Kvinnor städar dåligt. Mammorna har inte lärt dem!" elller det var andra ord men med samma innbörd.

Kunde någon av er läsa artikeln? Själv kippade jag efter andan och klarade inte att läsa. Var för ARG.
Svar på tråden: Frågan om artikel i Aftonbladet...

Suckade mest...

Skrivet av  Annika60
Jag har i princip slutat läsa kvällstidningar för att jag ruttnar på deras försök att skapa rubriker för att sälja lösnummer...

Jag menar: Att slänga in den där kärringen (ursäkta) på Kvinna... Det är ju bara för att skapa rubriker och sälja ett par lösnummer till dem som inte läser på nätet...

Jag fick länken av en mailkompis; det var därför jag noterade artikeln, men jag orkar inte bry mig...

Men efter en snabb skumning kan man ju konstatera att det nog inte är kunskap dagens kvinnor lider brist på utan
a: vilja att själva ta hand om fejandet. Männen ska göra sin del.
b: brist på tid att skura paneler en gång i veckan... Sånt kunde man säkert ha tid med när man gick hemma med skolbarn (vad skulle man annars göra halva dan...), men som yrkeskvinna blir man ju tviungen att dra ner på ambitionerna...
 

Ha ha, jag brukar

Skrivet av  Bebismamma.
skylla på min svärmor när det gäller min mans bristande kunskaper på hushållsområdet...
Visserligen borde han ha kunnat snappat lite ändå under sina 40 år i livet även om mamman "stått vid spisen", men men...
 

aftonbladet i dag

Skrivet av  Spader dam
så visar de underkläder med Carolina från Big Brother. Bortsett från sexismen, är detta kvalité? NEJ svarar jag själv.
Leve SVT som inte tillåtit tjejer som vikt ut sig att vara med i tvprogram.
Det kan låta som jag är värsta moralkärringen om man hör på vad tex Charlotte Perelli tycker om att hon inte fick vara med i Lilla Melodifestivalen efter sitt utvik. Men jag vill inte att min dotter skall definiera sig med den typen av tjejer som tycker att dom måste visa upp sig mer eller mindre nakna för att ta sig fram.
Egentligen undrar jag vad det är frågan om för tillfället. Vart är vi på väg?
Fast att företag "tvår sina händer" som SVT nu gjort och att HM inte har några underklädesmodeller i år är ju bra. Det är inte att de visar underkläder jag är emot, utan att barn tvingas ta del av sexanspelningar långt innan de är mogna för det. Ja det där vet ni väl på den här sidan.
 

Rätt typiskt

Skrivet av  G
att slänga in skiten i "kvinnabilagan". Det angår ju inte männen. Eller?

Att tro att kvällstidningarna har ett enda uns feminism i sig är att tro för mycket. Läs inte skräpet är väl det enda jag kan säga.
 

läser inte skräpet men...

Skrivet av  Spader Dam
...ser löpsedlarna och det räcker, för de fnns ju att se för alla.
 

Artiklar från Familjeliv