Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Inte längre singel! *S*

Skrivet av Pinglan


Min nya samdo heter Tarzan och är en grå/vit randig kattunge på 2,5 månader. Han flyttar in här på måndag.=)) Barnen vet inget ännu. Dom kommer hit på måndag och får se den lille.

På onsdag drar jag och syrran till Huddik över nyår. Ska hälsa på hennes kompis och lille son på 8 månader.

HOppas att ni alla mår bra!


kram

Svar på tråden: Inte längre singel! *S*

Ursäkta, men...

Skrivet av  Milou
jag ska inte vara nån petimeter, men hämtar du en kattunge på ca 10 veckor på måndag? Tar du med den över nyår då, när du åker bort? Om inte, skulle det inte vara bäst för den att hämtas när du kommer tillbaka?

Jag menar, det är en kattbebis, som inte borde lämnas ensam efter en så kort introduktion till sitt nya hem?

Förlåt om jag lägger mej i. :) Menar inget illa. Förstås.
 

GIvetvis inte!!!!!

Skrivet av  Pinglan
jag åker på onsdag och kommer hem på söndag.
SÅ måndag är jag ju givetvis hemma.......
har haft katt förut så jag vet.

men tack ändå för din info
 

*ler*

Skrivet av  Milou
Jag menade inte att lägga mej i... Tänkte inte på måndag som i veckan -efter- nyår, är jag en smula tidsförvirrad? Förmodligen. :)

(Men det är så många som iofs -gör- så med katter, för att de är så "självständiga varelser"...) Fick tom det förslaget när jag inte var säker på att få hundvakt, att "det är bara att lämna med en stor skål torrfoder och öppen balkongdörr"

*häpnade*
 

förlåt.....

Skrivet av  Pinglan
om jag lät hård! Men jag har lite "taggarna" utåt just nu.*S*
NO hard feelings Milou!

klart som korvspad att jag inte lämnar katten ensam hemma i flera dar.

KRAM på dig
 

Milou!

Skrivet av  LillKatt
Jag får dåligt samvete för att jag är allergisk mot katter, och vill därför säga att mina barns kattunge mår jättebra. Han lever och är frisk och kastrerad och vaccinerad nu och jag kommer ta honom om exet strular igen. Även om jag är allergisk. Vad skönt det var att få säga det där! ;)
 

Inte heller singel längre

Skrivet av  Kaili
eller hur man nu ser det... det blev lite allvarligare än jag trodde väldigt snabbt... fast egentligen ser jag mig nog som singel ändå... fast jag träffar bara _en_ speciell man... blir det en singel-singel kanske? *S*
 

grattis....

Skrivet av  Pinglan
får man väl säga då!=))

kram
 

Tack!

Skrivet av  Kaili
Och självupptagen som jag (uppenbarligen) är så glömde jag säga grattis till din kärlek, kattungen! Så mysigt... men busig, så du lär vara upptagen den närmaste tiden *S* Kram på dig....
 

tack=))

Skrivet av  Pinglan


Ja jag lär ju inte va sysslolös.=))

Nån annan kärlek finns inte just nu. Jag är _för_ bitchig sägs det.*S*

kram på dig
 

För bitchig?!?!

Skrivet av  Kaili
kan man vara det? *asg* Nejdå, det tror jag inte du är... för mycket röda tröjor bara *s*...
 

Mmm

Skrivet av  Nettan
samma lika här.
Är nog egentligen inte riktigt 100 % singel längre men är heller inte 100 % upptagen än heller...

Har också träffat någon mycket speciell, sen får vi se vart det hela leder.
Men en sak är säker, det blir trist att lämna det här glada gänget när den dagen väl kommer.....
 

det glada...

Skrivet av  em...
..men numera tysta gänget, önskar iaf att det blir bra med denna speciella person :)

tja iaf jag *S* kan juh bara skriva för mej själv ..

*kram* från em...
 

va go du är

Skrivet av  Nettan
nu blev jag ännu gladare. :)
Jo, det har varit tyst här ett tag, iof lite mitt eget fel så jag ska inte klaga, har ju inte varit superaktiv själv härinne på sistone. :)
Har en massa strul runtomkring också med sonens pappas släkt... komplicerad o lååååååång historia vilket tagit en hel del av min energi också.
Hur som helst, på det stora hela så leker livet och jag är glad o småförälskad så jag myser.
Men riktigt än lämnar jag er inte, men jag säger till när det blir allvar av det hela. :)
kramis
 

va bra

Skrivet av  em...
att vi får ha dej kvar ett tag.. :)

låter härligt att gå omkring å pirra :-) njut av varje sekund..

och du det är juh inte bara du som inte varit aktiv det har juh ingen varit inklusive mej själv. + att den däringa hemska julen brukar juh dra ner på frekvensen på snacken.. :)

*kramar lite till*
 

grattis....

Skrivet av  Pinglan
får man säga till dig mé då*S*

kram
 

Jo, precis så är det...

Skrivet av  Kaili
mellanläge lixom... *s* Hoppas det går bra för dig, det är ju så härligt att vara kär, även om jag känner mig tämligen överrumplad och förvånad just nu... vet ju inte riktigt hur jag ska hantera det ... har ju inte dejtat (seriöst) på 15 år och det har ju aldrig varit barn inblandade förut... men, vi får väl se hur det går... jag kanske fegar ur... och singel tänker jag förbli ett bra tag till... eller semi-singel (bra ord!) rättare sagt... Ska bli spännande att se hur det går... Glöm inte rapportera... *nyfiken*

Kram på dig
 

Klart jag rapporterar

Skrivet av  Nettan
när det väl finns nåt att rapportera. Jag skyndar långsamt den här gången, har en tendens att vara mycket impulsiv annars o tänkte försöka bryta den trenden nu.... Får se hur det går med den saken. :)
Kram
 

*grattis*

Skrivet av  em...
och lycka till önskar jag dej Kaili.. *semi-singel* kanske ??

:-)
 

Tack!

Skrivet av  Kaili
Är ju klart ovan ... kommer som sagt inte ihåg hur man gör längre *s* Det ska bli spännande att se hur det går... Och tack för ordet (semi-singel) snor det rakt av! *flin*
 

Grattis

Skrivet av  Mathea
från mig med. Lycka till! :-)
 

Tack till dig oxå!

Skrivet av  Kaili
Vad gulliga ni är allihop... Lyckönskningar kan man aldrig få för många av (behövs nog oxå)... Man får ju lite press på sig nu att det går bra, när man annonserat här om det... Han har ju helt klart bestämt sig nu... men jag står mest och ser ut som ett fån och undrar vad som hände *S* Tänker i alla fall njuta av det så länge det håller....
 

Då är man inte singel!

Skrivet av  LillKatt
Eller vad ville DU att jag skulle säga? *s*
 

Semi-singel känns riktigt

Skrivet av  Kaili
passande... är ju inget etablerat par ännu, även om vi på något sätt hoppat framåt i förhållandet lite väl snabbt... Vi dejtade i höstas och jag var vrålkär, men sen sket det sig... och nu har vi börjat om och han är nu superseiös och har tvärbestämt sig... han vart skraj för att det gick så fort i början (höstas) och nu är jag det, för att det går så fort nu... *S* Det är inget problem som inte kommer lösa sig på något sätt *håller tummarna*
Med detta meningslösa inlägg vill jag säga att allt är väl och att jag anser mig vara semi-singel/semi-upptagen *skratt*
 

Semisingel alltså!

Skrivet av  LillKatt
Eller kallar du dig så för att få fortsätta skriva på singelmingel? Jag menar...vad är det med singelskapet som fortfarande lockar lite?

Jag undrar för att fräscha upp minnet för jag minns inte vad jag hade då som jag inte har nu.
 

Tja...

Skrivet av  Camelia, säger fortfarande singel
Det kan ju vara så att man har träffats under så kort tid att man tycker att det är för tidigt att ropa hej och kalla någon för flick- eller pojkvän. När gör man det förresten...?

Numera så skyndar jag lååååååångsamt. Säger fortfarande att jag är singel, men skulle betrakta mig som otrogen om jag var ute och raggade... ;-)
Semisingel är nog ett bra ord - jag snor det!
 

Nu blev jag nyfiken!

Skrivet av  Lillan
Är du semisingel? Hur länge är man semisingel innan det blir mer något mer då..... ;o) Och så frågan du säkert inte kommer svara på, vem vem vem??? *s* Men kanske en hint ändå??? ;o)
 

Hej Lillan!

Skrivet av  Kaili
Ingen aning när man går från semi till ickesingel! Hmmm... nix... nä... vet inte... men jag kan ju säga till när jag ändrar mig... *S*
Och vem?!... Ingen här ifrån kan jag säga...
 

Mysigt

Skrivet av  Mathea
Jag var kattvakt för ett tag sen och det var så mysigt. Världens finaste katt som ska få kattungar framåt våren, är lite sugen... men vi får se, det är ju lite pyssel trots allt.

Hoppas du får kul i nyår, själv blir jag kvar i stan.
 

han är såååå söt.....

Skrivet av  Pinglan
så man bara dör!*S*
LÄngtar till måndag nu!


Jag har en blind dejt på G när jag kommer upp.*S* Imorron drar vi jag och syrran. Ska bli så kul och skönt att lämna Sthlm ett par dar.

 

Grattis pinglan!

Skrivet av  LillKatt
Katter är gulliga!
 

Artiklar från Familjeliv