Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nysinglad

Skrivet av Betty Boop
Kanske ser ni mej här då och då framöver - har just insett att jag har blivit singel igen mot min vilja (den som orkar kan läsa i skilsmässa/separation). Måste mobilisera lite kraft att vara glad och orka vidare, och det verkar finnas många glada männsikor här!
Svar på tråden: Nysinglad

Jodå, det gör det!

Skrivet av  Kaili
Men vi skrattar inte jämt och bara...

Här får du stöd eller uppmuntran om du vill eller så kan du använda det som ett ställe att få lite sällskap/gemenskap.

Välkommen! Hoppas du kommer trivas...
 

Tack!

Skrivet av  Betty Boop
Ja, sådana här dagar, och många andra också för den delen, behöver man allt stöd och uppmuntran och peppning som kan finnas att få!

Just nu ska jag räkna ut hur jag skall överleva en nyårshelg solo - har en dotter på 6 1/2 som firar nyår hos sin pappa detta året. Det var planerat att jag och min... ja vad jag nu ska kalla honom... ex-särbo? skulle firat nyår tillsammans, men allting går ju inte alltid på räls här i livet.

Min bror har ryckt ut till lillsyrran i nöd, och erbjudit mej att följa med till hans kompis + fru + deras barn + brorsans nya kärlek och hennes barn.... hujedamej - bara en massa lyckliga par och glada barn... nej det orkar jag nog inte.

Måste bita ihop och skaffa mej ett liv eller nåt... men så ont det gör!
 

Jul & Nyår är ju alltid

Skrivet av  Kaili
tuffa helger... Speciellt första gången... Du får försöka ordna det lite mysigt för dig själv... Bulla upp med gott och några filmer kanske... Strunta i att det är nyår, för egentligen är det ju bara en kväll som alla andra...
Klart du får ett liv, men du måste ju dig själv en chans att sörja och läka också...

*kramar om*
 

Men hopplöst känns det ju

Skrivet av  Betty Boop
att man kraschar igen, när man precis kommit på fötter efter förra smällen... Men sant som du säjer, det tar tid att läka och sörja klart. Är ju fortfarande - efter 4 år - ledsen över skilsmässan från dotterns pappa (19 år i bagaget tillsammans sopar man inte under mattan på en eftermiddag!) - alla dessa visioner om hur det skulle bli, som man måste tackla - att det inte alltid går som man har tänkt sej.
Och nu detta då... ny krasch...
Man tappar ju tron på kärleken... men jag vet att den finns!
 

Välkommen

Skrivet av  Mathea
Vet inte om jag är så himla glad just idag men oftast så. :-)

Välkommen hit!
 

nämen dåra ???

Skrivet av  em...
skickar massa massa *happy-hugs* ett par km ditåt innan jag kryper till kojs ----------------->

tel snart? bb snart? lr C snart?

ska jag skicka över kelgo "läskedryck" till dej ???? han får dej säääkert på myhumör... :)

*kramar om massa*

just de ... skulle du låna du vet vad ???
vi säger som så vi HÖRS imorgon :)

nu najti najt *strör lite sömnpulver över mej själv*
ZZZZZzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzz.......
 

*pöss*

Skrivet av  Mathea
Ska ut på shoppingrunda imorgon när jag "blivt av" med dottern, så vi får se, tror jag klarar mig, tack ändå.

Blir ingen klänning iaf, Mathea har bråkat med bassängbotten och har megaont i en tå (ja, jag vet, superlöjligt!) så det blir nog fotriktiga skor på nyår tyvärr, inte snyggt med klänning till det inte... Men det är verkligen ett i-landsproblem, speciellt dessa dagar...

Sov sött *kastar över lite extra sömnpulver*

Hörs imorgon!

 

Men Mathea - har jag smittat dig?

Skrivet av  Dupin
I såna fall ber jag om ursäkt...*S*

Jag har i alla fall slutat gråta, samt kommit fram till en massa saker som jag ska berätta när vi ses, så det blir npg ordning på den här damen igen nån gång!

Kram!
 

Ja, kanske det ;-)

Skrivet av  Mathea
Tycker riktigt bra om mitt ex just nu.... Närå, inga återföreningsplaner men jag undrar vad han har i kikaren. Faktiskt! Han har varit så supertrevlig hela hösten, fick julklapp vilket vi aldrig brukar ge varandra och han levererade den dessutom dagen efter (byte av dimmers) vilket i normalfallet brukar ta typ 3 månader, och idag frågade han om jag ville följa med och åka skidor i februari.... ????

Ja, ingen större fara med mig iaf, men känner mig lite dämpad. Det här med Asien påverkar och även om jag inte är direkt drabbad så är det många i närheten som har sorg. Min mamma har nära vänner därnere just nu, fick veta idag att fruarna har klarat sig men ligger på sjukhus, männen är borta.

Glad är jag iallafall att du mår bättre nu! :-)

Du får berätta mer sen. Önskar jag kunde följa med till Hasseludden.

*kram*

 

Ja, usch...

Skrivet av  Dupin
Helt ofattbart det som händer.
Alla är nog mer eller mindre dämpade just nu även om man inte är personligen drabbad - känns lite som om man hejdar sig om man har haft roligt ett tag och undrar om man verkligen får, var det en kollega som sa i en paus ikväll.

Ja, synd på hasseludden, men vi kanske ses den 13:e?
Då kan jag berätta mera!

Godnatt!
 

13\'e

Skrivet av  Mathea
är inbokad, går inte att ta bort ifrån kalendern.

Ha det så mysigt i nästa vecka! :-)
 

Välkommen

Skrivet av  Laijron
Du är välkommen här när det än blir. Inte alltid roligt att bli singel, men som tur var finns det andra likasinnade.

Gott nytt år
 

Tack tack!

Skrivet av  Betty Boop
Nä, inte så kul.... men man får väl försöka ta sej i kragen och göra det bästa av det. Det är bara att gilla läget...
Gott Nytt år, du också!