Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är man off-market bara för att man har barn?

Skrivet av Hanna m twins
Usch, känner mig lite "deppig" idag... Vet egentligen inte varför, men hela kroppen känns deppig..

Jag är singel och bor själv med mina tvillingpojkar sedan ett tag tillbaka.
Det var jag som bad honom att flytta, eller så skulle jag göra det. Det var helt enkelt inte roligt längre. Vareviga dag gjick han runt och deppade, och tyckte synd om sig själv. Tyckte synd om sitt ex (hon före mig som han har två barn med). Det värsta av allt var nog ändå alla gånger som han åkte hem till henne när han och jag var osams. Då satt han där och beklagade sig över mig inför henne...
JA, jag blev flyförbannad varje gång... tycker inte man gör så.
Speceillt inte när han VET att hon har gjort allt under våra år tillsammans för att förstöra för vårt förhållande och försöka vinna honom tillbaka.

Nu får jag höra via mina kompisar att han har kontaktat dem och beklagat sig över att han inte vet varför de gick åt skogen med vårt förhållande osv... Han skyller på en tredje part, och att jag skulle vara dödskär i denna karl.
SANT! Det är jag, jag ÄLSKAR denna tredje part som han skyller allt på. Det är en underbar människa och han är en underbar vän....men det är oxå allt han är. Även om jag inte skulle vilja vara utan denna vän så är han just VÄN och inget annat. Har aldrig varit och kommer aldrig att vara något annat för mig.

I början av separationen så orkade jag inte engagera mig så mkt i att han trodde att ngn tredje part var inblandad. Jag visste att så inte var fallet och var nöjd med det.
Nu har han börjat tala om för mig att "du har ju två barn, dessutom väldigt små barn, så det finns ju ingen som vill intressera sig för dig."
Är det så? Är man off-market bara för att man har barn? Blir ju nästan lite orolig... Eller säger han så bara för att han vill ha mig tillbaka? För det vet jag att han vill. Men jag vill inte, och det kommer aldrig att ske.

Nu är det så att jag har "träffat" en man. Inget bestämt och vi är båda singlar. Vi håller lite kontakt och träffas när tillfälle ges (vi bor ca 30 mil ifrån varandra). Han har oxå barn, visserligen större än vad mina är...men på hans sätt och beteende så verkar han inte ha ngt emot att jag har två små barn.. Han har visserligen inte träffat mina barn än...men jag hoppas att det kan ske inom en snar framtid.
Men nu är det ju så att mitt X\'s ord hänger ju kvar i min skalle...

Så min fråga är - efter detta låååååååånga utlägg ;-) - om man är off-market bara för att man har två väldigt små barn?
Hur tänker killar/karlar/män? Är tjejer/kvinnor med väldigt små barn mindre "lockande" att inleda ett förhållande med?

Till saken hör väl oxå att det är jag som har hand om barnen...dag som natt och vardag som helg...endast med några FÅ undantag. Men enligt den man som jag "umgås/håller kontakten" med så ser han det inte som ett hinder. Enligt honom så är det ju så det är och man får ta det så. Allt går att lösa enligt honom...

F\'låt, det blev ett väldigt långt och intetsägande inlägg. Men som sagt så har hela min kropp deppat idag... Bara på att hoppas att "ngn" vill ringa mig och pigga upp resten av kvällen snart. *ler lite smått*

Kram
Svar på tråden: Är man off-market bara för att man har barn?

Rent trams

Skrivet av  Christopher
Bry dig inte om sådana elaka pikar. Du har ju redan konstaterat att det gick alldeles utmärkt att ha små barn och ändå hitta en man som var intresserad, eller hur?

För all del, det kan nog vara avskräckande på sådana killar som inte kan leva utan att röja på stan varje helg. De som har kommit förbi det stadiet, och särskilt om de har egna barn, ser det nog bara som något positivt.
 

Kan inte göra annat...

Skrivet av  Ziggy
...än att instämma med Christoffer.
Inte tror jag att jag ska behöva leva själv bara för att jag har barn.....om jag nu inte väljer det själv förstås.
Det finns nog någon för alla....och alla har vi vårat "bagage" med oss i ryggsäcken oavsett om det är barn eller annat!
 

Icke!

Skrivet av  Nettan
Jag har fyra barn i åldrarna 11-3½ och har då inte märkt att attraktionskraften skulle ha avtagit bara för att jag har barn.
Jag har också träffat en ny även om jag inte betecknar mig som 100% icke-singel än.....
Skyndar långsamt. :)
Strunta du i vad exet säger, det där kör han med bara för att sänka din självkänsla och det ska han inte lyckas med!
Ta vara på den nya kärleken i ditt liv o låt exet vara bitter för sig själv.
Bamsekram
 

Trams på ren svenska.

Skrivet av  Mackan
Gillar man tjejen så brukar det lixom gå automatiskt resten.

Kör hårt.
 

Artiklar från Familjeliv