Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej alla!

Skrivet av JOL *på besök*
Är på plats i nya lägenheten och all bråte har funnit sina ställen. Skåpen är överfyllda, golv och väggar har utnyttjats till bristningsgräns och vi vet att vi lever!
En ny parkett ska läggas i vardagsrum och jag vetefan var jag ska ställa alla möbler under tiden, man kanske skulle kunna hyra en parkeringsplats utanför tillfälligt och ställa soffan och TV:n på?
Barnens rum ser riktigt hyfsat ut, jag flirtade till mig en gratis hemtransport av en loftsäng på Blocket häromdagen och har ställt en vanlig 90-säng under (som ett L) så att barnen har varsin zon att vara på...på det viset blev det även en hel del golvyta över så rummet upplevs större och inte så övermöblerat.
Annars är det "bara" finliret som är kvar, jag ska spackla och måla väggar i kök, hall och sovrum....det lockar verkligen! Fast det är nog fort avklarat, det gäller bara att komma igång och hitta farten.
Efter det följer den roligaste biten med en flytt, att köpa nya möbler...spanar och suktar på ett barbord till köket med höga barstolar i rotting. Ska sätta upp mosaik i turkos och vitt och kladda lite bajengröna monsterablad på väggarna!

Jaha, annars är mina planer för framtiden att studera. Tillsammans med dottern som kom hem med inte mindre än 3 IG (NO, matte och idrott) strax före jul...resterande betyg hade G så det ser trots allt ganska ljust ut. Om lilla damen fixade G utan att öppna en endaste skolbok så grejar vi nog ett par VG och till nästnästa termin möjligtvis ett litet MVG också för den delen. Tanken är att vi ska plugga nån timme eller två varje kväll, så tiden som blir över utanför studier, arbete och umgänge med barnen blir knapp och mycket värdefull!

Annars har jag belamrat min övriga tid med att jobba extra, så gott som hela nyåret tillbringades på arbetet med dubbla pass och givetvis dubbeldubbeldubbla pengar att vänta. Stämningen var inget vidare, dels har några ur personalen drabbats fruktansvärt hårt med förlorade barn och dels var "trafiken" runt omkring avdelningen sorglig att se. Det var enormt svårt att behärska sig och ta hand om patienterna på det sätt som förväntas och vara glad med dem i deras lýckligaste stund....

Och på kärleksfronten är det lite jobbigt.
Exet ger mig små (eller stora förresten) hintar om att jag är allt och att det borde börjas om, suddas ut, tänkas över osv. Och det är så jädrans SVÅRT att motstå när hela hösten varit en enda sörja av känslor som jag inte är bekant med och inte känner mig hemma med. Dessutom är det så nedrans jobbigt att vara så förbannat självständig, stark och "duktig" med allt vad det innebär att stå ensam med allt praktiskt som ska fixas och ansvaras över...
Känner mig så vilsen och blir arg på mina tvivel till allt!
BLÄ!

Men, även fast jag har en någorlunda klar bild av hur största delen av 2005 kommer att se ut så är jag ändå nyfiken på de bitar som inte kan förutses och känner mig förväntansfull med framtidstro!

Kramar till er alla från mig, hoppas att ni har det bra och att det blir ännu bättre!:O)
Svar på tråden: Hej alla!

*vinkar*

Skrivet av  em...
trevligt att se dej här.. förstår att du har mycket som snurrar runt om dej.. känner igen!!!

låter som du har mycket "kneg" å slit men åxå massa kul framför dej i vår... bara att få måla
*BAJEN-gröna monster-blad* på väggarna :-) *vill ME ha*

:-)

*kramar om*
 

Puss!

Skrivet av  Jenny Oliver-den late kocken
_Monstera_ är en växt, inga monsterblad här inte!*asg*

(Kolla din snabbmess)
 

hehe

Skrivet av  em...
vet juh det men det _lät_ ballt

bajen-monster blad :)

så otroligt god ide att måla växter på väggarna så slipper man vattna, för i emsans hus överlever inga växter :(
 

Skaffa

Skrivet av  Jenny Oliver-den late kocken
succulenter (stavning) eller kaktusar då? Eller såna växter som slokar med bladen om dem är törstiga (typ fredskalla) så att du inte kan undgå att missa vattningen?

Mina monsterablad på väggarna ska samsas med turkosa handmålade jätte-blommor, lite hippie eller Hawaii över det hela kanske? Hmmm, bäst att ha en stor burk vit målarfärg i beredskap ifall det ser lika illa ut som det låter!

Nu ska jag fortsätta att "lägga vårschemat"...ska bara...surfa liiite till. Hörs!
 

Artiklar från Familjeliv