Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vill träffa en trogen o mogen...

Skrivet av mamma till liten
man som tycker om att ta hand om varandra...

finns verkligen ni????
Svar på tråden: vill träffa en trogen o mogen...

Klart de finns!

Skrivet av  Nettan
Sen exakt VAR man hittar dem var däremot en helt annan fråga...... :)
 

Självklart

Skrivet av  Christopher
Jag hänvisar till mitt inlägg nedanför, "Rent trams".

Klart att det finns massor av dem. Problemet är bara att hitta dem... Själv undrar jag hur man gör. Ja, inte just att hitta karlarna då alltså, men ändå... ;-)
 

Åhhh Christopher...

Skrivet av  Camelia
Sådär låter du varenda gång det här ämnet kommer på tal... Så vad GÖR du egentligen för att hitta dom?? Att sitta hemma och pimpla Gevalia och vänta på oväntat besök funkar bara i reklamen...? *S*
Jag är övertygad om att det finns drivor med damer som skulle hugga som baracudor på dig om du sticker ut näsan utanför SM! ;-)
 

Orkar knappt sticka ut näsan...

Skrivet av  Christopher
Tja, jag har väl letat litet på nätet på andra siter men det går i vågor. Mina killar tar en del energi, det måste jag medge, och jag har aldrig klarat av att hänga på krogen. Ibland känns det hopplöst och ibland något bättre. :-)

De där stimmen av barracudor har jag aldrig märkt i varje fall... Jag är lika pålitlig som en Volvo 240 och förmodligen ungefär lika upphetsande! ;-D
 

I know the feeling...

Skrivet av  Camelia
Det är inte lätt att hitta bra forum för att på ett seriöst sätt träffa nya människor.
Jag kan bara säga en sak - har man kört en elegant och intressant, men kinkig, Jagga som stannar så fort man kör över en vattenpöl, vägrar att starta om det är -2 och kostar en förmögenhet att serva så läääängtar man bara efter en hederlig 240!

Hoppas att du får en bra tillvaro, oavsett den kommer att te sig. (Och prova att ge dig ut och leta barracudor, du... och kom ihåg vem du ska tacka sedan!)
 

Alltså, nu är det så här:

Skrivet av  Milou
Volvo är världens bästa bilar. Så är det bara. Vill man ha en bil som håller, som faktiskt startar och som man kan lita på i alla väder så skaffar man en volvo. :) Så är det bara. *ler*

Fast förstås... en v70XC är ju inte bara pålitlig, den är asläcker också. :D (Egentligen bara en uppgraderad 240? ;))
 

ja undrar

Skrivet av  mamma till liten
vart ja ska leta... letar där o här...
 

Finns väl lite här och där....

Skrivet av  Ziggy
....eftersom det finns män som säger detsamma som du fast tvärtom!
På vissa ställen är det säkert mer gott om dom....Pajala tex.....men du kan nog springa på nån i kvarterer hemma hos dig också!
 

Jag vet, jag vet!

Skrivet av  Milou
De finns, jag vet att de finns... *ler*

En där... *pekar* och en där... *pekar lite längre bort* och nån där åt det hållet, ser du? *pekar ditåt*

Pajala som Ziggy säger, är kanske inget alternativ om du inte bor i de krokarna? Eller kan man importera Pajalabor? Hur är det med Porjus? Kanske går lika bra därifrån? *flinar*

Eller, finns det länder man kan importera män ifrån? Ryssland och Thailand är ju poppis bland karlarna, var ska vi kvinns importera våra ifrån då? Va? :D

*viskar* Skåne, kanske? Där finns en o annan ungkarl, har jag märkt... ;)

Eller så struntar man i det och bara har skoj. Och tar hand om sej själv. Ser till att man mår bra. Då faller nog resten på plats också, ska du se! :)

Välkommen hit, förresten... har inte sagt det innan, tror jag!
 

Ring kommunhuset...

Skrivet av  Ziggy
...i Pajala och fråga när dom har sin årliga "Rompofestival" eller vad det nu var den hette. Sen kan du åka dit på betald biljett och importera en därifrån. Vad sägs om en liten kopia av Lassgård i "Jägarna".....kan det va nåt? ;-)
 

Vilken idé!

Skrivet av  Camelia
Och som gammal lantisbrud så kan man ju alla nödvändiga saker som krävs för att man ska kunna bli gängad i skogslänen: tömma en älg, dansa bugg och tjuvkoppla en Amazon - skulle jag göra succé i Pajala eller vad?
 

Tjadu....

Skrivet av  Ziggy
....efter vad jag kunde förstå när jag var i Pajala skulle vem som helst av det kvinnliga könet göra succé där oavsett ovan beskrivna färdigheter!

Dock tror jag att du skulle riskera att få ge upp en del av de saker som du klassar som livets goda.... sånt som bara kan fås i trakten av NK eller kanske på borggården framför Karlbergs slott etc.
Sånt är et dåligt med i Pajala.....fast dom har ju å andra sidan en MAX- hamburgerrestaurang med skoter- drive thru!
 

*bokar biljett nu!*

Skrivet av  Camelia
NK hit och NK dit... jag kommer att få se karlar i Pajalauniform (flanellskjorta, morakniv och truckerkeps) och får väl shoppa på Odal istället! Grrr.... (Cause I\'m a sexist baby, yes I am... *nynnar*)
 

ha ha

Skrivet av  mamma till liten
får nog ringa o kolla;)
 

Vet du...

Skrivet av  Milou
Jag är innerligt trött på den typen av så kallade "män" så jag avstår. Kör som jag skrev lite längre ner... "tar hand om mej själv och har kul"

Det får räcka för nu. För framtiden, hmm.. det får vi se om det blir nån kö utanför Milousens dörr...

Förresten så låter det roligare att importera män från nåt annat land än Norrland... eh.. *tänker efter*

Jo, men visst. Så e re.
 

Ha ha ja får nog

Skrivet av  mamma till liten
boka en biljett till pajala men ja bor i sthlm lite utanför:)
är d nå mer som vill åka upp o hitta "drömkillen":)
 

Vem vet....

Skrivet av  Ziggy
....det kanske kan bli en gruppresa härifrån om du annonserar lite ihärdigt.....nu är ni ju tre i alla fall!
 

Har redan hittat han

Skrivet av  Nettan
och behövde inte åka ända till Pajala inte, Härnösand räckte. :)
 

Det sägs att de finns

Skrivet av  Laijron
Jag vet inte var för jag letar inte efter dem. Jag vet jag inte tillhör dem iaf, inte torr bakom öronen ännu. :)

 

Artiklar från Familjeliv