Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kikar in

Skrivet av Anna
och tittar till mitt i flyttbestyren.
Och hoppas att ni alla mår förträffligt bra.
Vad för nytt har hänt därute?

Lite pirrigt (och jobbigt) är det allt att flytta till eget boende med allt vad det innebär.

Och NEJ Ziggy, det var inte jag som eldade upp bocken i december. Jag förnekar allt i samband med denna händelse. ;-)
Kram på er alla.
Svar på tråden: Kikar in

Då måste det väl ha varit...

Skrivet av  Ziggy
....nån Anna(n) besviken Brynäsare då som tog ut sin besvikelse efter ännu en hemmatorsk på väg hem från eran hockey-bockey rink!

Lycka till med flyttbestyren.....och streckstriden!
 

Tack :-)

Skrivet av  Anna
Flytten lär väl gå mycket bättre än streckstriden. Var och kollade på när de fick pisk av Frölunda igår - skitmatch.

Det blir spännande att bo själv, men samtidigt svårt. Och det kräver ju ett fullgott samarbete. Hoppas bara att allt flyter på lika bra som hittills.
 

Lycka till!

Skrivet av  Camelia
Med flytten och nya boendet! (Det var ett radhus som du köpt, väl?)

Nytt på Cameliafronten är bara en massa elände som hänt under julen, så det lämnar vi därhän. Jag koncentrerar mig på roligare saker just nu, som att pussa en darling på munnen ibland. (Och nej, han har aldrig någonsin häng här på AFF, snarare så hänger han på Lunarstorm... *S*)

Synd att det inte var du som brände bocken, det hade verkligen varit något att skryta med... ;-)
 

Tack Camelia

Skrivet av  Anna
Vad tråkigt det låter med elände. Bra dock om du kan lägga det bakom dig.

Japp, jag har köpt radhus (och sovit där 1 natt!!).
Någon att pussa på låter dock mysigt.
Själv alternerar jag - och har planer på att vara osinglad väääldigt länge.
 

Glöm detta svar!

Skrivet av  Anna
Skrev fel juh.
:-)
 

Tack Camelia

Skrivet av  Anna
Vad trist att din jul varit jobbig. Bra dock att du lämnar det bakom dig och går vidare.

Någon att pussa på låter mysigt. Själv alternerar jag på det området och tänker stanna som singel länge till. Det är första gången i mitt liv jag är singel och första gången jag får bo själv och göra det som faller mig in (fast det har jag väl alltid gjort).
:-)
 

Kram tillbaka,

Skrivet av  Jenny Oliver-den late kocken
en till som är nyinflyttad! Jag ligger lite före dig i uppackning och har bara en retsam kartong kvar som antagligen kommer att bli ståendes där tills den dunstar av sig själv.. *hoppas*

Var rädd om bockarna, vi andra vill också ha något att sät..tända på!
 

Nämen Jol

Skrivet av  Anna
så trevligt att få se dig vännen. :-)
Hoppas att allt är bra med dig.
Några bockar får jag välan lämna kvar dårå. Men en del behåller jag själv.

Det är jobbigt att flytta, men skönt att få rensa upp ordentligt.
Om du hittar på ett sätt som får kartongerna att dunsta så kan du ju alltid slå en signal. ;-)
 

hallojs Anna

Skrivet av  em...
härligt men jobbigt att flytta.. har för evigt (tror jag) gjort min beskärda del i det ämnet...

å du vi kloka brynäsare vi håller för öronen å lyssnar inte på folk som pratar om streckstrider å dyl. eller hur ;)


säger bara år 1999 :) de va tider de...

inget nytt under emsans sol hon kränger färg å springer vansinnes raider på Ikea bb när hon inte e å minglar med div löst folk runt om i tolkholmen...

så läget är väl sammanfattat .... som vanligt...

ha det bäst :)
 

Fan, jag trodde du var....

Skrivet av  Ziggy
....Hammarbyare?????
Hur ska du ha det?
 

nu snackar vi

Skrivet av  em...
hockey Ziggan :)

å då ere BIF som gäller serru....
 

Nu snackar vi...

Skrivet av  Anna
riktiga grabbar Ziggan.
Inte lag som behöver 11 man för att ta sig runt en plan och göra ett enstaka mål på 90 minuter.
;-)
 

Ganska patetiskt...

Skrivet av  Ziggy
....synes jag det vara med folk som hejar på olika klubbar i olika sporter!
Det kan väl vara okej att heja liiite på ett lag i en sport ens egen klubb inte har nåt lag. Men så vitt jag vet så har väl Bajen ett hockeylag också..... fst dom lirar ju inte i elitserien förstås.

Tror du Homer Johnson skulle börja heja på lite andra lag paralellt med AJK bara för att dom inte lär lira i allsvenskan och elitserien dom närmsat åren?

Vad gör du när Brynäs åker ur? Börjar heja på Frölunda eller Färjestad? *ASG*
 

Anna!

Skrivet av  Ziggy
Sist jag kollade elitserietabellen så låg Djurgårn före Brynäs även där.......som dom kan tydligen mer än att låta elva man jaga en boll i 90 minuter!

Frågan är: Kan Brynäs lira fotboll?
 

Ziggy!!

Skrivet av  Anna
Brynäs tigrar kommer inte att åka ur.
Så det så!
Och hör sen!

Och jag ska nog kunna omvända Homer J i sinom tid oxå...
 

Jag vill bara upplysa

Skrivet av  Anna
att mina grabbar lirar fotboll i Brynäs!
Och de är jätteduktiga"
Sedan att A-laget lirer i trean låssas jag inte om.
:-)
 

Okejrå Anna!

Skrivet av  Ziggy
Då får du väl göra som vissa andra om nu Brynäs lirar i trean i fotbollen.......välj ett annat lag i den sporten! Gefle IF kanske skulle funka?
Åtminsotne ett år....sen får du nog leta efter ett annat allsvenskt lag!

Ungefär som att jag skulle börja heja på, (Svär i kyrkan), Brajen i fotboll om Djurgårn åkte ur allsvenskan. "Jamen, vaddåråååå.....dom kommer ju från samma stad ju! Klart jag hejar på dom i Allsvenkan".......NEVER!!!!!!!
 

GIF

Skrivet av  Anna
funkar helt okej för mig och jag kommer antagligen att gå på en hel del hemmamatcher oxå.
Fotboll duger bra det mé, men jag föredrar hockey.

Fast jag skulle iofs ALDRIG överge Brynäs även om de åker ur.
Men jag sätter mitt hopp på att de klarar det.
Även om de varit riktigt kassa emellanåt .

Och har du nånsin varit på en fotbollsmatch i division 3? Det är inte sådär jättekul..
 

jaja

Skrivet av  em...
patetisk hette de... får va de dåra...

 

em..

Skrivet av  Anna
min vän.
Ha det så bäst själv.
Jag hoppas oxå att du inte behöver flytta mer.

Och när någon kritiserar Bif så behöver jag inte ens hålla för öronen för att inte höra.
Det går bara förbi på något konstigt sätt.

Mingel och Ikea låter ungefär som Annas tider nuförtiden. ;-)
Fast imorgon ska Anna på rolig 30-års fest.

 

ha det så kul

Skrivet av  em...
på 30 års festen :) *kram*
 

Och hej....

Skrivet av  Mathea
.... på dej också. :-)

Lycka till med flytten, det är jobbigt att flytta. Hua! Hoppas jag slipper det på bra länge. Flyttstäda är nog bland det värsta!

Kram kram!