Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Varma kanelbullar och kall mjölk....

Skrivet av Milou
Det blir det hos Milou i eftermiddag... Var lite "bakis" (=baksugen) så nu är en vetedeg på gång.

nån som vill ha? Färdigt om ett par timmar.
Svar på tråden: Varma kanelbullar och kall mjölk....

JA!!!

Skrivet av  Camelia
Kanelbullar är en av mina stora passioner i livet!
Jag har väl en 76 stycken i min frys som jag försöker ignorera... (inteinteinte frossa nu...) Istället ska jag iväg till gymet och förnya mitt årskort. Hoppas att jag kommer iväg lite oftare än förra året, så att man får valuta för pengarna. Jag räknade ut att varje pass på gymet kostade mig i runda slängar 750 spänn förra året.... *skäms*

Annars så är jag grymt sugen på att skaffa en hund nu. Mer än någonsin. Du känner inte till någon som har en Yorkshireterrier som ligger och dräller någonstans...?
 

*S* Yorkshireterrier?

Skrivet av  Milou
Nä, tyvärr.. här kör vi med pudelweilers... Om jag skulle snubbla över nån (eh, det är ju det man gör med såna köksracers) så kan jag hojta! ;)

Jag bakade för övrigt bara på en halvliter, så jag inte ska få så många att frysa in... *tuggatugga*

Det är ett billigare nöje att gå långpromenader än att ha årskort på ditt gym, iaf om du inte frekventerar det oftare än så... Här kostar gym/badkort 160 spänn i månaden. :) Fördelen med en liten ort, kantänka. Och jag är grymt sugen på att börja igen, måste bara ha barnomsorg till prinsen ordnad. Och kanske foten opererad... *suck* Då har ju halva våren gått... Beach 2005, forget it.

*tröstar mej med en kanelbulle när de är klara*
 

Jag veeet!

Skrivet av  Camelia
Att det är _gratis_ med promenader! Men jag har de bästa intentioner varje år... *S*

Haha - såna pyttar äter väl din Pärla till lunch varje dag! Men så sööööta... *vill ha*
 

*flinar*

Skrivet av  Milou
Du har inte träffat min pudelweiler... han är inte stans tuffaste, om man säger så. :) Så frågan är vem som skrämmer vem, om han möter en terrier oavsett storlek.

Kolla på blocket, fanns en kennel i jönköping med valpar nu. Och även "yorkiepoo-valpar" i skåneland. (En rätt vanlig blandning som börjar sprida sej från usa)

yorkiepoo=yorkshireterrier/pudel-blandning.

De var väldigt söta. :) Och, med en sån liten goding behöver man inte promenera. Man kan ha en kattlåda. ;)

Lite svårt när man har en 50+kg hund, lådan måste vara size badkar isåfall...
 

Vad sött!

Skrivet av  Camelia
Med en bamse som inte riktigt har koll på hur stor och farlig han är. *S*

Jag ska ta och kolla upp det här med kennlar ordentligt - tack för tipset!
Är innerligt less på att bo helt ensam och skaffar jag en hund så lär jag väl knappast sakna en sambo - jag kommer redan att ha någon som skäller på mig när jag kommer hem, sover på min kudde, fiser i soffan och hårar ner. Och en hund är ju trogen också. *perfekta sambon*
 

Tyvärr, Camelia

Skrivet av  Christopher
Hundar har vissa brister. De klarar inte av att ge dig en rejäl massage när du känner dig nere, de kan inte uppskatta och berömma dig för din skönhet och är totalt värdelösa när det gäller att laga mat, resa på semester med utanför landet, överraska dig med en blomma eftersom det kändes som om du behövde en eller ens föra en vettig konversation! (Fast jag medger att de lyssnar bra...)

Allt det du vill ha en hund till klarar dessutom en man av galant! :-D
 

Oj Christopher!

Skrivet av  Camelia
Så du menar att det _finns_ män som kan sånt?? Och inte bara på film??
Hm... jag börjar mer och mer inse att jag har hängt med _helt_ fel karlar hittills.
 

Camelia

Skrivet av  Milou
det är just de egenskaperna som gör hundar rätt trivsamma... plus att man får motion (gratis!) och någon som är hur glad som helst även om man bara varit till affären, och inte blir de sura om man köpt prylar bara till sej själv heller, en puss och lite kel är allt de begär.

Och.. massage.. (tänker på vad christopher sa) man blir ju en smula mörbultad när man blir överfallen och hälsad på.. Blommor? Jodå, det har min pärla också (grävt upp) kommit med. Utomlandssemestrar? När man kan vandra på diverse leder runt om i Sverige? Behövs inte. :)
Laga god mat? Nja, men man kan ta en hundpromenad förbi kinesen. Så, fixat. De gör god mat där. ;)
De är inte så bra på att städa, byta lakan och tvätta och sånt där. Å andra sidan så bryr de sej inte heller. De gillar en ändå.
Konversera? Alla vet väl att vi kvinnor vill ha nån som lyssnar, utan att avbryta? ;)

Fördel hund, alltså. *flinar*
 

Hm...

Skrivet av  Camelia
Efter mitt senaste katastrofförhållande så räcker egenskaper som "trogen" och "bra lyssnare" långt!
*fördel vovve igen*
 

OK, börjar förstå

Skrivet av  Christopher
Jaja, jag förstår varför ni hör hemma på Singelsidan när man blir utkonkurrerad av en hund.

Men vad skall jag då skaffa mig?

Katt?

Hmmm, de är förstås kända för att vara lynniga.... Går sina egna vägar och kan ömsom visa sig kelna och ömsom sura på en utan att man inser varför. Är totalt ointresserade av något annat än att leka med en mus... Fixar sitt hår stup i kvarten fast det redan ser perfekt ut...

Och ändå VILL jag inte ha en katt! *svår att göra till lags uppenbarligen*
 

Gah...

Skrivet av  Camelia
Vet inte vad det är för katter du har kelat med, men det där låter _precis_ som mitt ex! :-D

"Hmmm, de är förstås kända för att vara lynniga.... Går sina egna vägar och kan ömsom visa sig kelna och ömsom sura på en utan att man inser varför. Är totalt ointresserade av något annat än att leka med en mus... Fixar sitt hår stup i kvarten fast det redan ser perfekt ut..."
Hahaha!
Lägg därtill "ränner ute om nätterna" så är beskrivningen komplett! När mammas katter gjorde det så snöpte vi dom och efter det så är de bara intresserade av MAT! Det vore nog en lösning för att domesticera ovan nämnde hanne.

Nu söker jag en okomplicerad, snäll och trogen vovve som gärna vill gå i koppel. Eller vad säger jag... :-/
 

Klarar av det mesta, men...

Skrivet av  Christopher
Gå i koppel? Nja, där drar jag gränsen!
 

Bra!

Skrivet av  Camelia
Det där ägnar jag mig inte åt heller. Det var väl Mitzu och Kaili som gillade sånt! :-D
 

76 STYCKEN!

Skrivet av  Mathea
Ja, jädrars vilken självdisciplin du måste ha! Själv har jag 0 (noll) bullar i frysen. Bakar inte så ofta iofs, men när jag gör det så tar det slut på nolltid. Annars är glass min stora passion! :-)

Yorkshireterrier förresten? Är det en sån där liten söt mopp med tofs i luggen?
 

Jag sa inte...

Skrivet av  Camelia
Hur ofta jag bakar bullar... *ler*

JA! Det är en sån med tofs i luggen!! Pussade på två strax före jul och i år ska jag göra slag i saken efter att ha längtat i fler år. Jag har ju inga barn, så då kan jag väl göra mig omaket att skaffa en vovve i alla fall! Och den är ju så liten så den märks väl knappt... *S*
 

Liten...

Skrivet av  Mathea
... och ganska söt. Som matte kanske? ;-)

Men det blir ju bra, nu kommer du ut på promenader och dessutom kan du ju lätt kasta ner den i en handväska modell T(ant), dvs väskan för handväskan och obligatoriska paraplyet och hund i ditt fall då. :-)
 

Haha...

Skrivet av  Camelia
Tack du! Men jag tror inte att jag och en yorkie har så stora likheter - om jag skulle skaffa mig en vovve med äktenskapstycke så fick det nog bli en övergödd strävhårig tax. *S*
Fast det vore kul att ha en hund som kunde ha samma hårspännen som jag. Och så praktiskt att stoppa dom i handväskan, precis som du säger. *drömmer vidare*
 

750 kr tssss

Skrivet av  mitzu
här är jag uppe i dryga 2000 spänn per pass... Inga yorkshireterriers skräpandes dock..Duger en dammråtta?
 

Haha!

Skrivet av  Camelia
Ungefär som mina tidigare år då! Dammråttor har jag redan i överflöd här hemma, numera domesticerade och bra på att hämta kall öl i köket. Vi kanske kan ordna en dejt för våra grå vänner, så att de får se lite nya varelser...?
 

Absolut!

Skrivet av  mitzu
hade inte tänkt på det! Klart att de oxå känner sig ensamma ibland! Packar genast ihop en ovanligt fet och glad typ som legat under pianot ett tag och talat med mig (jag svär, han flirtar lite oxå ibland), vart ska jag skicka?
 

Mums!!

Skrivet av  Mathea
Det låter underbart gott... Men min bil går norrut efter jobbet. Prutt! :-(

Fast det är klart, jag ska ju bli bjuden på mat, vin, sängplats, frukost... Det är ganska bra det också! :-)

 

Va, va?

Skrivet av  Milou
Vem, var, hur? Eh.. hur, behöver du inte tala om! ;) Norrut, vart? Långt norr?

*grymt nyfiken*

Jag var söderut en sväng rätt nyligen. Inte -så- långt söderut som till palmernas förlovade land, men nästan...

Det var trevligt det också. :)

Får väl frysa in en bulle med ditt namn på? I röd, vit, rosa, gul eller brun glasyr? *S*
 

Åh!

Skrivet av  Mathea
Bulle med glasyr med _mitt_ namn på. Gulle dig!
Väljer röd glasyr, tackelitack! :-)

Och det jag ska göra ikväll, inatt och imorgon är inte så mycket att vara nyfiken på för jag är inte lagd åt "det" hållet. Och även om jag nu hade varit det så går det bort ändå eftersom hon är gift.

Ska träffa en kompis, pimpla vin och skvallra om allt och alla! Och eftersom hon valt att bosätta sig i Långtbortistan så sover jag kvar.

Det var alles, inte så himla spännande va? :-)
 

Jodå, nog så

Skrivet av  Milou
spännande att få pimpla vin och uppdatera sej och riktigt gotta sej i minnen, humor och flatgarv...

Kul! Själv ska jag nog på bio med en god vän, alternativt en långpromenad längs kustbandet/piren för att titta på stjärnorna. :)

Eller både och. Vi får se. *ler*
 

Ja tack!

Skrivet av  JOL
Jag bakade bullar häromdagen (ehh, vad är det för dag idag förresten, jag har tappat tidsorienteringen något skyller på att jag jobbat för mycket) och har inte fått smaka en endaste enda...alla är uppätna av egna barn och tillhörande kamrater! :O(

Jag vill ha med rååååsa glasyr! (och glitter!)*S*

 

Hallå där!

Skrivet av  Mathea
Hur går det med dina monsterväggar?
 

Ähhh!

Skrivet av  JOL
Eller jo, det går framåt. Tapetserarna kommerpå måndag och slänger upp några rullar fula Boråstapeter, sedan är det fritt fram att förstöra deras arbete.

Hehe!
 

Idag är det fredag

Skrivet av  Milou
*upplyser*

Och rosa glasyr finns, glitter vetetusan.. jo, såna där silverkulor som man förstör tänderna på! *strösslar över i riklig mängd*

Sådärja, Vassegoså! :)

(Det finns bara ett ynkligt antal kvar, brorsönerna var här och gjorde tabberas på dem)
 

Mjölk?

Skrivet av  Christopher
Mja, men om jag tar två bullar och skippar mjölken då?
Varma bullar, jo det låter något det! I brist på sådana får jag nöja mig med mitt vanliga fredagsgodis när jag har lämnat ifrån mig mina killar...

F.ö. börjar palmernas förlovade land i Trelleborg! Rätt kaxigt tycker jag att Trelleborg ställer ut stora lådor med palmer varje vår längs infartslederna. Nåja, de brukade göra det i varje fall.
 

Amäh, Christopher!

Skrivet av  Milou
Bara två? Här får man inte äta bara två, när de är varma o nygräddade... Då tror jag ju att du inte tyckte om dem... Status=Paltkoma är det som gäller!

Förresten, vad vill du ha att dricka till? En mugg té? *serverar*

Fast en fredagsspecialare är inte så dumt det heller. Jag ska göra sammalunda tror jag, efter bio och annat.

Och i vår lilla stad, sätter de också ut palmer till våren, stadsträdgårdsmästaren är från Malmö så han har väl inte så mycket begrip... ;) Eller vill han härma Trelleborg?
 

Har redan frysen full

Skrivet av  Nettan
av både lussebullar, kanelbullar o vaniljbullar... men tackar som frågar. :)
 

Åh, Nettan!

Skrivet av  Milou
Hur kan det komma sej att du har kvar sånt i frysen med fyra barn? Kätting i förtitvå varv runt frysdörren? Piska? Elstängsel?

Här kom tre bullhungriga grabbs upp, så jag har inte så många bullar kvar... :D Men väl bekomme, säger jag. De skulle äta brorsans hemgjorda pizza till middag, inte för att den är vidrig, tvärtom! Då blir det större bit av den kvar till mej! :D



 

Hahahaha

Skrivet av  Nettan
man e väl tyrann-morsa så de törs inte annat än låta dem vara. :)
Nej, men jag var smart och frös in allt i frysen i källaren o där kollar aldrig barnen så de har helt enkelt inte snappat upp att morsan har sina små bull-gömmor. *s*
 

Ja tack

Skrivet av  mitzu
har du budservice oxå eller kör du med beeming? Mjölk och bullar, låter precis som något jag behöver.. Kanske ska jag satsa på det nästa gång håret gör ont.. Eller kanske ska jag satsa på någon som kan baka.. Eller kanske ska jag baka själv? Hmmm. Det sista går bort, sist blev det stenbullar, plockar fortfarande plomber ur tandborsten ibland..
 

Artiklar från Familjeliv