Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jaha, är alla ute och roar sig tro?

Skrivet av Dupin
Kom just hem efter familjemiddag och har stoppat sonen i säng.

Irriterar mig något vansinnigt på en s k kompis som just nu känns mer som en igel...
Hon skickar minst 7 sms/dag, ringer, vill träffas och fika HELA tiden. Och jag blir skitstressad. Har ju dessutom mått ganska risigt över jul/nyår så jag har velat ta det ganska lugnt nu. Och, varje gång vi har setts den sista tiden så har jag tyckt att vi har haft ganska trevligt, och på väg hem eller till jobbet kommer det ett sms där det står t ex "Å, du såg ut som om du var på väg att bryta ihop när som helst"...
Skitkul, när man mår riktigt bra för första gången på länge (som just det här tillfället).

Nu har mitt ex (ja, formellt är vi ju fortfarande gifta faktiskt) och jag bestämt oss för att faktiskt gå i familjeterapi och snacka igenom allt förutsättningslöst, för ingen av oss mår bra och distansen har gett oss utrymme att fundera mer objektivt över saker och ting.
Så när jag berättar detta för kompisen blir hon jättesur, och sen dess får jag hela tiden en massa förstulna pikar om att jag träffar "familjen" så mycket etc...

Dystert. Ska polare vara så? Jag är så himla dålig på att säga ifrån också, men jag mår inte riktigt bra av den här situationen.

Nåväl, ska ta mig ett glas vin i soffan, det är ju ändå lördag!
Hoppas att ni har det kul ikväll, alla SM:are!
Svar på tråden: Jaha, är alla ute och roar sig tro?

Nej

Skrivet av  Nettan
så ska inte polare vara, en riktig kompis finns där i vått o torrt o stöttar o lyssnar o uppmuntrar.
Om din sk kompis får dig att må dåligt så tycker jag att du ska dissa den "kompisen", faktiskt.
Tycker det är bra om du o ditt ex reder ut situationen, även om det inte räddar äktenskapet så kan det ju hjälpa er i framtiden med tanke på barn och samarbete.
Och nej, jag var inte ute o roade mig igår, det var snöstorm o då kändes det tryggast att vara inne. Han som håller på att göra mig osingel är snöröjare så han hade ju jobb upp över öronen inatt,stackaren.....
Ha en bra dag
Kramis
 

Vilken dålig stil!

Skrivet av  Mathea
Klart det inte ska vara så! Så där beter man sig bara inte, en kompis ska stötta, inte trycka ner och få en att må dåligt. Jag hade nog dragit ner på det umgänget rejält!

Hoppas du fick en lugn och skön kväll iaf!
 

Artiklar från Familjeliv