Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vem vill bli...

Skrivet av Ana
min kavaljer/date och följa med mig till premiären Faust på Malmö Musikteater, fredag den 11 februari? Någon som känner sig manad?
Svar på tråden: Vem vill bli...

*kollar kalendern*

Skrivet av  Christopher
Nja, jag har mina killar då, så det är nog inte aktuellt. Jag misstänker att ensemblen skulle vara måttligt road av glada tillrop:
-"JAG HAR TRÅKIGT"
-"Får jag också vara med? Jag vill vara med!"
-"JAG HAR FORTFARANDE TRÅKIGT!"
-"Men det verkar jättekul, jag vill vara med på scenen!"

Etc, etc... :-)
 

Hmmm...

Skrivet av  Ana
... synd, Christopher! Någon annan som inte har något inbokat i sin kalender, fredag den 11 februari?
 

*S*

Skrivet av  Camelia
Ungefär som jag brukar säga på teater då! (Fast inte så högljutt...) Coola killar du har!
 

Alltså, jag förstår dem..

Skrivet av  Milou
Det tog lååång tid innan jag kunde sitta still och se en teaterföreställning också...

Förutom Mora Träsk, då. "Nu ska vi gå på tigerjakt" *skrattar*

(Lite avis är jag att jag bor så himla långt bort från allt kul, kulturellt sett...)


 

Hmmm...

Skrivet av  Ana
Nu tror jag att Ni har missförstått mig en smula. Jag hade nog tänkt mig en vuxen man till dejten. Jag har själv barn (ibland så det räcker och till och med blir över)...
 

Förtydligande...

Skrivet av  Ana
vore på sin plats kanske, om att tänkta föreställning är en opera - inte sedvanlig teater.
 

Funderat

Skrivet av  Ana
på teaterverkstan som kör i gång i början av februari i Lund? Jag tänkte på ditt barn, som tydligen är intresserad av teater, kanske hade uppskattat det bättre? Min yngste son ska pröva på det.
 

Egentligen inte

Skrivet av  Christopher
Min lille tycker att det är kul, det är den store som skulle klaga på att det var tråkigt.

Lillkillen var riktigt duktig i en minimal skolteater de uppförde i klassen men han har problem med språket så jag tvivlar på att han skulle klara en mer "normal" teater.
 

Artiklar från Familjeliv