Deltidsjobb? |
|
Skrivet av | Lena |
Jag har fått ett vikariat på 30t/v och får stämpla upp restrerande tid. Hur beräknas min SGI vid eventuell graviditet på endast jobbet el. jobb+a-kassa? Sen undrar jag, någon nämnde att man kan fylla ut arbetstiden med F-dagar. Är det möjligt att göra det om man även får ett 6-mån. vikariat, kan man ta av garantidagarna då för att behålla tidigare SGI? Oj det blev mkt och rörigt hoppas någon fröstår min frågor!!! Tack på förhand | |
Svar på tråden: Deltidsjobb? | |
|
|
När jag började |
|
Skrivet av Skrållan | |
om att jobba efter ettan fick jag ett vikariat på 75%. Jag skulle nog ha kunnat få mera så småningom men kände att jag inte ville det, så jag valde att istället fylla ut med garantidagar. På så sätt behöll jag min fp beräknad för heltid. Det krångliga var att min fp beräknades på mitt tidigare heltidsjobbs lön-eller det den skulle ha varit om jag jobbat kvar. Bytte nämligen arbetsgivare. Så jag vet inte hur det räknas om du stämplar upp(lönemässigt)-men du får fp för heltid. Fyller du ut med garantidagar istället för att stämpla så kommer din fp också att räknas som heltid. |
|