Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur göra med fläskkarré?

Skrivet av Tullsan
Vi har lite plock kvar hemma som vi tänkte laga mat på. Skivad benfri fläskkarré, skogschampinjoner, paprika, lök och creme bonjour vitlök/örter. Finns även vanlig creme fraiche hemma. Och en massa annat iofs...

Kan någon komma med ett tips på hur vi ska göra? Gryta? Strimla köttet eller hela skivor? Hur gööööra...
Svar på tråden: Hur göra med fläskkarré?

Vi ska testa så här

Skrivet av  Nina med fyran
Egentligen brukar vi grilla fläskkarré, men vi hittade ett bortglömt kilo i frysen. Vi ska laga Pork chops supreme, ett kreolskt recept som är för fläskkotletter men vi testar med karré. Det skivade köttet steks i ugn ca 30 min på 225 grader, sedan lägger man på grejs med tomatkross, ananas, lök och kryddor. Vete tusan om det blir gott, men vi ids inte ta fram grillen igen *s*!
 

Det låter jättegott!

Skrivet av  Tullsan
Men jag skulle vilja använda upp det vi har hemma så jag vet inte alls hur jag ska göra med vår...
Brukar sällan laga fläskarré övht...
 

Men gör typ sådär

Skrivet av  Nina med fyran
Fräs lök och svamp och blanda med fraiche. Servera till ugnsgrillat kött, eller häll det över köttet på slutet. Skivad fläskkarré hör till sommar och grillning för oss! Hel fläskkarré lagad i ugn funkar bra på vintern.
 

vi brukar inte ens grilla karré

Skrivet av  Tullsan
men det blir nog som du skrev, sås till ugnsgrillat kött. Tack för tipset!
 

Artiklar från Familjeliv