Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ständiga diareer

Skrivet av förtvivlad mamma
har en pojk på 6 år som har ständig diarre.Vi har gjort alla tänkbara utredningar, utestutit mjölk tagit glutenprover gjort biopsier mm mm .
Han hinner oftast inte på toa utan det rinner utmed benen på honom. Mycket tvätt med dock inget skäll i och med att han inte har en chans att hinna. Magen låter som ett ånglok och sedan rinner det.Det luktar ruttet ägg och är hemskt att ta hand om.Är det någon som har liknande problem och vad gör man i så fall?Han får fiberform i filen 1-2ggr per dag.Det blir lite bättre men inte tillfredställande. Är det någon som vet vart man vänder sej om man inte får hjälp av sjukvården mera utan de säger att vi får leva med detta.
Svar på tråden: ständiga diareer

Ang.diareer

Skrivet av  syrena52
Hej! Jag är mamma till en son, på 15 år.Själv har jag haft samma problem, som vuxen, men jag åt Kokt mat , och det hjälpte tillfälligt. Sen var jag på röntgen för magen, och själv så har jag en tarmsjukdom.Men det behöver inte vara det i din sons fall. Men jag tycker ni ska kolla upp det, om det fortsätter så han är likadan med magen.Lycka till!
 

Tack för ditt svar

Skrivet av  förtvivlad mamma
problemet är att han har varit så här sedan spädåldern.
Jag har frågat om det kan vara någon form av tarmsjuk-dom men det tror de inte. Enbart kokt mat har jag inte provat.Det kan dock vara värt ett försök.Tack igen.
 

liknande problem

Skrivet av  mia i gbg
med min äldste son, efter stor tarmröntgen procedur framkom att han hade en tarmsjukdom. Nu vid nio års ålder är han okey och har vuxit ifrån detta. Tilläggas bör att han föddes med hål i tarmen och hade stomi som bebis samtidigt som tarmen fungerade dåligt.
 

vad gjorde ni

Skrivet av  hoppfull mamma
och vad fick du för hjälp av läkarna? Vad var det för tarmsjukdom och hur yttrade den sej? Hur fick du tarmröntgen och hur går det till? många frågor men du är ett litet hopp för mej att kunna komma vidare efter allt vi har gått igenom.Mitt barn har dock aldrig haft hål i tarmen men problemen kvarstår.
 

mask

Skrivet av  bma
har de kollat så han inte fått mask eller någon annan parasit?