Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

nån annan?

Skrivet av cutecat
Hejsan på alla mammor och blivande mammor.
Jag väntar mitt första barn nu och han kommer i augusti.
När vi gjorde det första ultraljudet upptäckte barnmorskan en utvidging på ena njuren,hon kunde inte avgöra vad det var så jag blev skickad till en läkare som var bättre på sånt och de konstaterade efter 4 ultraljud 3 vanliga och 1 vul att min bebis hade cystor i ena njuren och lite vätska i andra...de gjorde fostevattensprov och allt där var normalt.
Vi fick tid till fosterhjärtsundersökning och då sa läkaren(en manlig) att det verkade som urinmynningen var lite utvidgad och han sa oxå att bebisen hade några cystor i njuren men den andra fungerade som den ska så vi fick goda nyheter då att det finns chans för honom att leva med en njure.
Idag var vi på ett nytt ultraljud för att kolla hur njuren såg ut,den hade växt sig större vilket verkar lite oroande..men den andra njuren fungerade som den skulle och allt annat var bra....
Nu undrar jag om det är någon som har råkat ut för samma öde som mig...hur er bebis klarar sig med bara en njure.....jag är väldigt orolig eftersom de inte kan göra något åt det än....Jag vet att man kan leva med en njure för jag e ett levande bevis på det.
(Ganska krånglig historia men jag hoppas nån fattar)
Jättetacksam för svar
Kram cutecat 23+5
Svar på tråden: nån annan?

Hej!

Skrivet av  Nahna m. Eddie 030116
Man klarar sig bra med bara en njure, har jag fått info om. Min son är född med bara en (bland annat), och så vitt jag vet så klarar man sig på kapaciteten av 1/3 njure, så du kan vara lugn! Jag hoppas allt går bra med dig och bebisen. Lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv