Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skönt....

Skrivet av Eva
Tänk att det gick att ha Rasmus utan antibiotika en längre tid. Endast en behandling sen 15 augusti. Vi har fått prova att inhalera TOBI, tillsammans med ventilatorn nattetid har tydligen gjort susen i hans lungor. Nu är det dags för att åka till Sundsvall och prova hostmaskin. Det ska bli spännande.
Svar på tråden: Skönt....

Hej Eva

Skrivet av  Krabi med Ludvig född v.33
Vad skönt att det fungerar bra för er! Men snälla beräta vad är en hostmaskin och vad är Tobi för medicin?

Håller tummarna för er!
Kram Sofia
 

Tobi...

Skrivet av  Eva
Tobi är ett antibiotika som man inhalerar två gånger per dygn. Det verkar direkt i lungorna på bakterier såsom pseudomonas ( vet inte riktiga stavningen). Jag har fått informationen att barn med vissa problem i lungorna och som har knapp på magen ofta har dessa "kusar", många har dom, men får inte besvär av dom, men min son har haft många infektioner pga "kusarna" och då haft intravenös behandling med antibiotika, därför har vi fått denna medicin som man inhalerar i 28 dagar, sen uppehåll i28 dagar sen åter behandling osv. Den verkar fungera för honom, kräver mindre syrgas och verkar ha lättare att andas. Host maskinen måste jag be att få återkomma om, när jag sett och provat den, vet nämligen inte mycket ännu, men jag hoppas det ska kunna hjälpa min son.
 

Hej igen!

Skrivet av  Krabi med Ludvig född v.33
Vad snällt att du orkade skriva allt, är så nyfiken på allt som har med behandling av lungorna att göra.. =)
Underbart att det fungerar, vilken glädje!

Återkom om hostmaskinen*Nyfiken* Jag håller alla tummar och tår att även den kan tillföra något possitivt!

Kram
 

Artiklar från Familjeliv