Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Andnings gymnastik..

Skrivet av Sofia & Ludvig f.v33 Igen...=)
Någon som kan berätta hur jag ska ge Ludvig andnings gymnastik? Han e ju snart 10 mån och den vi fick lära oss när han va pyttis e omöjlig att genom föra nu...

Måste få loss det där jäkla slemmet nån gång... Suck
Svar på tråden: Andnings gymnastik..

I Theas svar till Nina

Skrivet av  Hanna
lite längre ned finns lite små tips.
Men det är nog dags attt boka en tid till sjukgymnast igen.
Ha det gott!
/HANNA
 

Mina tips

Skrivet av  Thea
Hej Sofia

Vi fick lära oss lite i samband med att E hade lunginflammation.

På sjukhuset hade vi en stor gummiboll som vi satt och studsade på - jättekul tyckte E! Och så körde vi prästens lilla kråka för att skumpa runt och imse vimse spindel för att få armrörelserna.

Konceptet var väl:
1) inhalera för att lösa upp slemmet
2) skumpa runt
3) gör stora armrörelser för att få fart på utandningen.
4) kör många men korta pass

Se till att få träffa en sjukgymnast! Jag är bara en glad amatör och en sjukgymnast kan ge er bättre råd. Studsbollen är jättebra (och jättestor) och man kan få en utskriven som hjälpmedel om man har behov.

Jag har läst dina inlägg om undersökningarna som Ludvig varit igenom. Tufft för både mor och son. Hoppas att de hittar vad som fattas honom så att han kan få den vård och det stöd han behöver.

Och angående vårdbidrag har vi haft det för E sen han var fem månader, så det går visst att få för små barn.
 

Tack tjejer!

Skrivet av  Sofia & Ludvig f.v33 Igen...=)
Jag provade prästens lilla kråka, det hjälpte nog lite iaf, i vart fall så skrattade klimpen som sjutton så nåt gott va det iaf.. =)

Jo, just nu känns livet ganska så hårt och grymt.
På onsdag sak jag träffa läkaren uppe på psyk hon vill att jag ska äta anti-Depp medicin och bli sjukskriven så min sambo kan vara hemma som stöd, kanske bra för honom oxå att få vara hemma, det här tar ju hårt på honom med..

Har inte bestämmt mig om jag ska gå med på det hon vill, eller inte. Vad tycker ni, hur har ni gjort?
Personliga frågor kankse, förstår om ni inte vill svara!

Kram på er!
 

Har mailat. imt

Skrivet av  Hanna
.
 

Har också mailat. imt

Skrivet av  Thea
.