Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ADHD

Skrivet av C
Hejsan.
Fick för ett år sedan reda på att min son som är 6 år har Adhd.
Har läst om så mycket jag kommit över och varit på Bup och pratat. Där finns tydligen en medicin som innehåller amfetamin.
Den medicinen vill jag inte att min son ska få. Däremot har jag hört att det finns en hälsokost medicin som innehåller fisklever olja. Den medicinen är receptfri och kan köpas i alla hälsokost affärer.
Nu är min fråga:
Är det någon som har barn med liknande problem och som testat denna medicin?
Den är ju rätt dyr och jag skulle vilja veta om den lite mer innan man gör slag i saken.
Tack på förhand.
/C
Svar på tråden: ADHD

På snacket Föräldrar till Bokstavsbarn

Skrivet av  Hanna
får du säker mycket flera svar.
Vänliga hälsningar!
/HANNA
 

ADHD

Skrivet av  A
Hej C !
Jag har en 15 årig dotter som har adhd och hon fick först ritalina men det fungerade inte så bra nu har vi conserta och hon tycker själv att den är bättre. Vi har nu fått en diagnos på våran 13 åriga dotter och skall pröva den medicin du pratar om. Kolla med ditt barns försäkringbolag om den medicinen täcks av dem.

Mvh.
 

Prova Herbalife...

Skrivet av  Hardcat
Hej!
Herbalife äter alla tre mina barn och alla har diagnos ADHA, mmr,mm samt atismliknande tillstånd samt aspergerssyndrom. Jag ger mina barn något som heter Herbalifeline och detta kan endast köpas av en Herbalife distributör. Om du inte känner till någon så kan jag hjälpa dig att finne en om du skulle vara intresserad. De 2 barn som går i skolan har förbättrat sina resultat väsentligt. + att den älsta har blivit utbrotts fri han äter även deras proteinpulver på morgonen. Jag har själv många gånger ösnkat att jag hade fått detta redan när vi började misstänka att något var fel.
kram
 

Herbalife

Skrivet av  chrisse76
Hej.
Tack för svaret.
Skulle hemskt gärna vilja veta lite mer om denna medicin.
Hur fugerar den och vad finns det i den.. Är den på recept osv...
Vart vände man sig ?
Min son går i en liten klass bestående av 4 personer. Special klass eftersom han har haft resurs sen han var 3 år. Skulle vilja att han hamnade i en "normal" klass eftersom han själv känner att en del i hans egen klass är rätt olik honom... Dom har större handikapp...
Han går tillsammans med sin stora klass på gympan och musiken men har andra ämnen med sin lilla klass eftersom han har så svårt att koncentrera sig.
Han själv undrar när han kan gå på heltid i sin stora klass eftersom alla hans vänner från dagis går där...
Om den medicinen skulle fungera skulle han hamna med sina vänner från dagis...
Tack på förhand...
Mvh
Chrisse
 

Herbalife är ingen medicin

Skrivet av  F.d användare
utan en "näringsdryck" som många använder att ersätta måltider med. Det är dyrt. Finns i olika smaker och blandas ut med olika vätskor.

*varning* eller vad jag ska kalla det.herbalife är gott men hjälper föga mot ADHD!!?
 

Men herre gud! Herbalife??

Skrivet av  Jonna
Herbalife är ingenting annat än ett försäljningssystem (pyramid) och de saluför definitivt INGA mediciner. Herbalifes struktur och försäljningsmetoder har kritiserats starkt i media de senaste åren och kommit att kallas för en "sälj-sekt". Att ge Herbalifepreparat till ett barn med Asperger syndrom, ADHD eller liknande kan inte vara affektfullt. Är man ändock intresserad av alternativa behandlingar, utöver skolmedicinering, kan man vända sig till en kunnig hälsokostbutik. Jag kommer dagligen i kontakt med barn som har Asperger syndrom (AS) och flera utav dessa äter bl a fiskleverolja omega3 och movina (johannesört).
 

Till C ...ADHD

Skrivet av  ettre
Hej C.. jag är en mamma som har en son som är 9 år gammal
jag har precis fått diagnosen 3 gradens ADHD läste
ditt inlägg om mediciner men kan inte ge något svar tyvärr inte än.. väntar på läkarbesök men jag hörde nånting om en medicin som heter concertra och som absolut
inte har amfetamin i sigoch dom ger det här i små doser o inga biverkningar SÄGER DOM!!!men du kanske redan känner till den här medicinen... men jag undrar om du vet nånting om man kan få
något bidrag för min son..nu när man har fått diagnos
ADHD tänkte närmast på försäkringskassan tex olika
hjälpmedel i hemmet...osv....

tacksam för svar....
M.V.H ettre........
 

Hej

Skrivet av  MS
Det finns vårdbidrag,kolla under vårdbidragssnack och föräldrar till bokstavsbarn,mvh MS
 

till ettre

Skrivet av  chrisse76
Hej.
Något man kan söka är ju vårdbidrag om man fått ett läkarutlåtande om adhd.
Det kan man söka på försäkringskassan och det är extra pengar, för att dom tar så mycket tid av en och sliter mer på kläder än andra barn.Då kan man kanske gå ner i tid på jobbet eller kanske anställa en barnvakt.
Jag vet ej hur mycket pengar det handlar om.
Du kan ju ringa försäkrinskassan och höra med dom. Du kan även ringa Bup och höra med dom vilken hjälp det finns att få. Kanske även socialen. I alla fall när det gäller en kontakt person som kan ta hand om sonen lite iband. Har själv inte sökt något än men ska göra det. I alla fall vårdbidrag. Hoppas det går bra.
Mvh
Chrisse
 

Efalex

Skrivet av  Annax
Eller Eye Q. Säljs på Naturapoteket. Innehåller mest fiskleverolja. För att synapserna i hjärnan ska få kontakt.
 

Artiklar från Familjeliv