Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

orolig vän

Skrivet av orolig vän
Hej!
Min bästa kopmpis har en son som jag är lite orolig för, vet inte vilket snack som kan vara det rätta men jag prövar här. Han är två år och sen med talet, detta är vanligt så det tycker jag inte är så oroande, det jag däremot tycker är konstigt är att det är svårt att få ögonkontakt med honom och att när andra barn i samma ålder är med så är han ganska oitresserad av dessa och leker mest själv. hans mamma har inte reagerat så mycket utan tycker att han mest är lite sen, däremot anklagar hon konstant de andra barnen för att stänga ute honom och inte låta honom vara med. Vad tror ni, ska jag vara orolig?
Svar på tråden: orolig vän

tjaaa...

Skrivet av  Lollo
...det kan ju vara både fullt normalt eller också inte normalt... Han är ju ganska liten än.
Vad säjer dagis (eller andra utomstående)? Verkar han höra bra? Dålig hörsel påverkar också att man lätt blir utestängd från kompisar. Språkförsening? Autismliknande symptom?
Jag tycker inte du skall oroa dig än. Förhoppningsvis kommer han ikapp i utvecklingen om något år, men om han börjar avvika mer och mer ju äldre han blir så...
 

Artiklar från Familjeliv