Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Finns det fler...

Skrivet av Dåligt samvete för mina känslor
..mammor som dag efter dag önskar att deras barn inte fanns... Inte hela dagarna men en stund då och då? Jag mår så dåligt av hela vår livssituation... Har en 3 åring samt en 1 åring.. 1 åringen har handikapp som kräver medicinska assistenter dygnet runt.. Hon är världens underbaraste barn och jag älskar henne men ändå kommer de grå molnen dagligen där jag önskar att hon ej fanns.. Hela mitt liv rasar... Samvetet blir tungt över att känna så men jag kan ej hjälpa det...

Svar på tråden: Finns det fler...

Hej

Skrivet av  mia
Jag tycker absolut inte att du ska ha dåligt samvete för dina tankar där emot tycker jag att du ska försöka få hjälp av någon att lösa er livssituation. Livet blir inte alltid som man tänkt sig tyvärr!! men man måste försöka acceptera det som det är eller så måste man ta tag i det och hitta en lösning på det som inte känns bra. Jag vet inte vad du har för problem förutom att ditt barn är sjukt och bara det är jätte jobbigt skriv gärna och berätta. Jag hoppas att allt snart känns bättre för dig.

Kram från en som precis har börjat ta tag i sitt liv.
 

Jag håller med Mia.

Skrivet av  Också ledsen ibland....
Det är inte hållbart att må som du en längre tid, du måste få hjälp. Prata med psykologen på din HAB tex, se till att du får avlastning i hemmet, det finns en hel del hjälp att få om man ber om det.

Jag kan mycket väl känna det nattsvart ibland också, tycker att livet har spottat mig i ansiktet på något vis och att det aldrig kommer att bli sig likt igen. Men som någon här på AFF skrev i sin info - det är inte hur man har det utan hur man tar det. Det ligger faktiskt väldigt mycket i det, även om det kan låta rätt klämkäckt.

Du är iaf inte ensam om att känna som du gör ska du veta, men det är inte någon bra väg att gå så sök hjälp! Bara att få lätta på trycket genom att berätta sina innersta tankar för en psykolog kan kännas som en riktig befrielse!

Kram!!!
 

Artiklar från Familjeliv