Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En Njure...

Skrivet av k
Jag läste några inlägg längre ner om barn med en njure och vill tacka er som skrivit.
Vår dotter föddes -02 med div missbildningar, bla en njure, ingen mjälte och ett komplicerat hjärtfel. Hennes hjärtfel är nu korr (hoppas vi)Vi har aldrig fått nån info om att bara ha en njure utan får till svar att de ska undersöka henne ordentligt när hjärtat är `lagat´. Nu har vi pratat med hennes läkare och de vill göra ul på hennes organ (några spegelvända) i höst. Min fråga är varför vänta i 2.5 år hon har trots allt mått ganska bra trots sitt hj-fel.
Svar på tråden: En Njure...

lite virrigt svar

Skrivet av  sebbes mamma
ja allt jag kan säga om njuren och att udnersöka den är att man klarar sig bra med en njure om den är fullt fungerande. att de väntat breor antagligen på att de inte ansett att det kan vara några större problem, det skulle dei så fall sett på blodprover. när njurarna fungerar dåligt stiger och sjunker vissa lägen som visas i blodet och på urinen. med ett hjärtfel så antar jag att ni tagit många blodprover och där skull de sett om njuren inte klarat sitt jobb.....

 

ojsan

Skrivet av  sebbes mamma
vissa värden i blodet ska edt va förstås =)
 

Artiklar från Familjeliv