Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Barnreumatism...

Skrivet av Anna
Min son har fått diagnosen reumatism. Han är åtta år. I December ska vi få komma på ett möte till USÖ där vi ska få mer info med av hela teamet som kan detta. Det känns tryggt och bra, men vägen hit har varit lång och orolig. Känner inga andra barn med detta och vet inte så mycket om det. Finns det någon här man kan prata med?
Svar på tråden: Barnreumatism...

Min dotter har också!

Skrivet av  Anette
Min drygt 2½-åriga dotter har fått samma diagnos - barnreumatism. Vet inte heller så mycket och har letat lite efter någon form av "nätverk" men inte hittat. Ska fråga lite mer när det är dags för återbesök på SÖS nu före jul. Har blivit jättebra bemötta och omhändertagna av "proffsen" på SÖS men allt känns för oss ganska nytt. Fick diagnosen i september och har inlett medicinering som vi nyligen upptäckt inte har hjälpt så bra som den skulle kunna gjort. Deppigt. Finns fler varianter vi nu ska få ta ställning till. Tror min dotter - än så länge - har en lindrig variant av reumatism men som förälder känns det ju ändå sååå himla jobbigt. Suck. Hur har det yttrat sig på din son? Skulle jättegärna vilja höra hur andra i samma situation har det. Ska vi höras via e-post istället?
 

Hej Anette!

Skrivet av  Anna
Å vad glad jag blev för ett svar äntligen. Ja, vi kan gärna höras över e-post. Skriv gärna. [email protected]
 

Min son har detta

Skrivet av  Linda m Oliver 03 v8
Hej Anna!
Min son fick diagnosen när han var drygt ett år.
Han är snart två och vi har varit på otaliga undersökningar och behandlingar. Vi har haft turen att få väldigt bra läkare där vi bor.
Du får gärna maila mej om du vill snacka!!

jag har : [email protected]

Jag svarar så fort jag kan.\'
Kram och håll ut. Det finns mycket man kan göra för att lindra!!
 

Artiklar från Familjeliv