Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mitt barn

Skrivet av ledsen pappa
Jag har en flicka med en bindvävsdefekt, till detta kommer även beteende störningar som överaktiv mm det känns skitjobbigt för jag blir så ledsen när jag tittar på din loilla underbara flicka som jag har och ser hennes problem, vet inte hur jag riktigt ska hantera detta.
Svar på tråden: Mitt barn

Visst måste man få...

Skrivet av  8-barnsmamman
känna sorg för att ens barn som inte är som man önskat.
Det handlar ju inte om att du inte älskar din lilla dotter eller hur? Du önskar ju bara att hon skulle slippa vara annorlunda. Jag har själv ett barn med Aspberger och ett barn med Dysmeli. Jag tror många skäms för att de sörjer sitt barns handikapp och känner att de sviker barnet. Jag känner själv en starkare beskyddar-instingt för mina barn som är annorlunda, de har en alldeles speciell plats i mitt hjärta. Jag antar det är lika för de flesta här.
Din flicka ger dig säkert massor av glädje, ta vara på den och tänk på att barn är överlevare, de trotsar de mesta vi vuxna ser som hinder. Tröstkram till dig och din lilla tjej.
 

hej

Skrivet av  Hanna med Oscar
jag har en son med en bindvävsdefekt. Har din dotter fått någor namn på defekten?

Oscars defekt heter Larsens syndrome och innehåller även det, en del andra saker.
 

JAg har också det

Skrivet av  Monika m Tilde
flicka med bindvävsdefekt och överaktiv.
Hur länge sedan fick ni diagnos? Går ni på habilitering?
Kan säkert komma med lite stöd om jag får veta lite mer.
 

Artiklar från Familjeliv