Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Frågor om KONDYLOM

Skrivet av Ger snart upp
Hur vet man om man har kondylom? Har haft besvär som liknar svampinfektion sedan jag fick mitt andra barn -94. Har varit hs gynekolog ett par gånger och dom säger att det får jag leva med!! Sedan ett år tillbaks har jag klåda och sprickor runt ändtarmen som jag behandlat själv med salva mot hemoröjder men besvären återkommer. Det blir alltid värre innan ovh under mens.
Kan inte direkt prata med min kille om det här men vårat sexliv är ganska dött eftersom det alltid svider som eld därnere. Kan detta vara kondylom??
Svar på tråden: Frågor om KONDYLOM

Inte omöjligt...

Skrivet av  Van vid kondylom vid det här laget...
Gå till en BRA gynekolog, dvs en som kan något om kondylom. Jag tror att det är bäst att gå till ett större sjukhus och be dem kolla. Det enda sättet som de kan kolla är genom att pensla på ättikslösning och sedan titta med ett stort mikroskop. Vissa gynekologer säger att det ser bra ut, men i verkligheten tror de det eftersom de inte tittat så som jag beskriver. De måste KUNNA en del om kondylom. Vissa säger att det är ofarligt, men man behöver ha lite koll på kondylom så att det inte blir cellförändringar.
När det gäller dina problem rekomenderar jag först och främst att gå till gyn, men också att du efter varje dusch tar lite olivolja på och låter det sitta kvar. Det kan lindra! För mig har det varit jättebra. Jag har haft kondylom i 10 år, så jag är tyvärr van... I vilket fall kan olivolja vara bra, så prova det!
Lycka till!
Ps. Jag tycker att du skall prata med din kille om detta, jag är säker på att det känns bättre om du gör det! Jag har haft samma sambo dessa 10 år och fött två barn - vi pratar öppet om "de små djävlarna där nere", vilket gör att vi båda mår mycket bättre - sexlivet blir som sagt urkasst när det gör ont...
 

Mycket troligt

Skrivet av  kli,kli
Jag har också problem runt ändöppningen. Fick en gel av min gyn som heter Nelex, som jag tycker är jättebra. Vitt vaselin använder jag också ibland då man känner sig ovanlig torr.
 

vad?

Skrivet av  undrande med samma problem
använder du alltså det runt ändöppningen, och vad trodde gynekologen att det kunde vara kondylom ? eller bara irritation.
 

svar

Skrivet av  kli,kli
Tyvärr, tyvärr så är det kondylom. Gyn har t o m klippt bort några som var stora.

Nelex får jag bara använda varannan natt (stark?) och varannan natt Xyloproct. Vitt vaselin under dagen då jag blir fruktansvärd torr där bak.

 

Man skulle tro att det är jag!

Skrivet av  lycka till
Hej jag känner igen mig direkt i detdu beskriver. jag har själv ett helvete sedan -95.
Har sprungit hos massa läkare. Ingen har gett mig diagnosen kondylom,m men de sa att jag hade det ------95, då fick jag göra en konisering, för cellförändringar. sen dess har jag fått en massa diagnoser, herpes, svamp,trichomonaskatarr, ja det mesta. Är så fruktansvärt trött på det här. JAg kan tipsa dig om att gå in på en sida som handlar om något som heter vestibulit. en sjukdom dsom drabbar bara fler o fler kvinnor. kanske kan detta vara svaret på ditt helsike. jag tror i alkla fall att jag har det.
lycka till. du går in på altavista och söker på vestibulit (svenska) gå sedan in på gästforum och kolla allas beskrivningsar så kanske du känner i gen dig
 

Artiklar från Familjeliv